Notebookcheck Logo

Sędzia blokuje próbę Tesli wyrzucenia pozwu o "hamowanie fantomowe" z sądu

Tesla z pewnością miała swój udział w kłopotach prawnych (źródło zdjęcia: Tesla)
Tesla z pewnością miała swój udział w kłopotach prawnych (źródło zdjęcia: Tesla)
Amerykański sędzia orzekł, że Tesla musi zmierzyć się z proponowanym pozwem zbiorowym, w którym zarzuca się, że nie poinformowała potencjalnych nabywców, że jej samochody mogą hamować automatycznie - bez widocznego ryzyka kolizji. Firmie należącej do Elona Muska udało się jednak usunąć kilka części ze sprawy.
E-Mobility Business Cyberlaw

Tesla jest jedną z czołowych marek w dziedzinie autonomicznej jazdy, ale nie przeszkodziło jej to w zgromadzeniu niezadowolonych klientów. Amerykański producent samochodów został uznany za pozwanego w pozwie zbiorowym złożonym w sądzie rejonowym w Chicago w 2023 r., A przewodnicząca sędzia okręgowa Georgia Alexakis właśnie orzekła, że proces powinien toczyć się dalej, pomimo próby wykręcenia się z niego przez producenta samochodów.

Joshua Santiago i in. przeciwko Tesli twierdzi, że Tesla nie ostrzegła potencjalnych nabywców o problemie "hamowania fantomowego", mimo że była świadoma tego niedociągnięcia od 2015 roku. Dwóch powodów skarży się, że system monitorowania kolizji Tesli wyzwala fałszywe alarmy, gdy nie ma ryzyka kolizji, rzekomo powodując spowolnienie lub całkowite zatrzymanie pojazdu.

Mimo że Tesli nie udało się wyrzucić całego pozwu, sędzia Alexakis zgodziła się na okrojenie sprawy. Odrzuciła twierdzenia, że firma ubezpieczeniowa Tesli zawyżała składki kierowców w oparciu o rzekomą wadę układu hamulcowego. Zarzut, że fałszywe ostrzeżenia o kolizji zawyżały składki kierowców, nie przekonał sędziego.

Tesla twierdzi, że nie wiedziała o domniemanej kwestii, dopóki jeden z powodów nie kupił Tesli Model 3 w 2021 roku.

Alexakis przyznał jednak, że pozew wykazał, że potencjalni nabywcy powinni być w stanie podejmować decyzje zakupowe na podstawie informacji zawartych na stronie internetowej Tesli, uzasadniając rzekome pominięcie przez Teslę informacji dotyczących bezpieczeństwa.

Tesla ma wielkie plany dotyczące technologii autonomicznej jazdy. Niedawno ujawniła projekt Cybercab i Robovan z wielkim entuzjazmem. Pierwszy z nich to nadchodząca dwuosobowa taksówka bez kierownicy i pedałów, podczas gdy drugi to większy samojezdny pojazd transportu publicznego.

Tesla oferuje obecnie Autopilota z każdym nowym samochodem z podstawowymi funkcjami, takimi jak tempomat i autostereer, ale Full Self-Driving (Supervised) dodaje zaawansowane funkcje, takie jak nawigacja na autopilocie, automatyczna zmiana pasa ruchu, autoparkowanie, inteligentne wezwanie itp. w ramach subskrypcji lub jednorazowego zakupu.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 11 > Sędzia blokuje próbę Tesli wyrzucenia pozwu o "hamowanie fantomowe" z sądu
David Odejide, 2024-11-23 (Update: 2024-11-23)