CheckMag | Sega VR i 3 inne produkty vaporware, które zapowiadały się niesamowicie, ale nigdy nie zostały dostarczone
1. Sega VR
Na początku lat dziewięćdziesiątych XX w, Sega, nazwa będąca synonimem nostalgii za grami zręcznościowymi, podjęła się realizacji przełomowego projektu: Sega VR. Zapowiedziany w 1991 roku i zaprezentowany w 1993 roku na zimowych targach CES, ten ambitny system wirtualnej rzeczywistości był technologicznym cudem swoich czasów.
Pomimo innowacyjnego podejścia, projekt napotkał przeszkody rozwojowe. Sega VR została zaprojektowana do korzystania z kartridży i planowano jej premierę z pakietem o wartości 200 USD zawierającym cztery kartridże z grami. Jednak projekt potknął się z powodu ciągłych niepowodzeń w testach. Sega humorystycznie przypisywała te niepowodzenia "zbyt realistycznemu" doświadczeniu systemu, powodującemu chorobę lokomocyjną i zawroty głowy wśród graczy.
W rezultacie Sega VR pozostała niewydana publicznie i została usunięta z listy wydawniczej firmy Sega do 1994 roku.
2. Segway Centaur
Segway Centaurłączący w sobie elementy Transportera Osobistego (PT) i quada, był wyjątkowym dodatkiem do oferty Segway Segway'azaprojektowany do wykonywania trwałych 45-stopniowych wheelie przy użyciu wyrafinowanej mieszanki czujników, żyroskopów i mikroprocesorów.
Pomimo innowacyjności i potencjalnej ekscytacji, Segway nie zdecydował się wypuścić Centaura na rynek, pozostawiając entuzjastów tęskniących za tym nowatorskim quadem i oznaczając straconą szansę w innowacyjnej podróży Segwaya.
3. Xenix
Pod koniec lat 70. ubiegłego wieku, Microsoft uruchomił Xenixktórego celem było stworzenie uniksopodobnego systemu operacyjnego dla mikrokomputerów. Jednak w obliczu dominacji systemu Unix firmy AT&T, Microsoft przekierował swoje wysiłki na rozwój systemu Windows NT.
Pomimo tej zmiany, Microsoft współpracował z IBM nad OS/2, integrując zespoły programistów Xenix i MS-DOS. Ostatecznie Xenix nie był w stanie konkurować z Uniksem, co doprowadziło Microsoft do sprzedaży projektu firmie SCO (Santa Cruz Operation) w 1987 roku. SCO następnie przekształciło Xenix w to, co obecnie znane jest jako SCO OpenServer.
4. Razer Project Christine
Zaprezentowany na targach CES 2014, Razer's Project Christine zaproponował rewolucyjną koncepcję w dziedzinie gier komputerowych: modułową strukturę umożliwiającą łatwą integrację podstawowych komponentów, takich jak CPU, GPU i HDD. Projekt ten miał na celu aktualizację sprzętu do gier. Razer rozważał nawet wprowadzenie modelu subskrypcji dla regularnie aktualizowanych podzespołów.
Jednak od czasu jego ogłoszenia zauważalny jest brak aktualizacji dotyczących Project Christine. Plotki wskazują na wyzwania związane z przekonaniem producentów do produkcji kompatybilnych modułów, co sprawia, że Project Christine jest ambitną, ale niezrealizowaną wizją w dziedzinie technologii do gier.
Aby dowiedzieć się więcej o świecie niezrealizowanych projektów technologicznych, szczególnie w grach wideo, proszę zapoznać się z książką "Vaporware" Richarda Dansky'ego (dostępną na Amazon).