Sieć Sony PlayStation Network nadal nie działa po ponad 18 godzinach, wpływając na gry jedno- i wieloosobowe
Właściciele konsol przypominają sobie, jak bardzo gry są zależne od sieci online. The Sony PlayStation Network cierpi z powodu poważnej awarii, która rozpoczęła się krótko po 18:00 EST w piątek wieczorem. Sony potwierdziło problemy, które paraliżują gry wieloosobowe i niektóre tytuły dla jednego gracza. Choć pojawiają się sporadyczne doniesienia o przywróceniu usługi, większość graczy pozostaje w zawieszeniu ponad 18 godzin po rozpoczęciu problemów.
Downdetector to przydatne źródło, które śledzi, jak długo strony internetowe i usługi były offline. O 18:38 EST w piątek, strona zarejestrowała ponad 68 000 raportów potwierdzających, że PlayStation Network nie działa. Jest to blisko szczytowego okresu użytkowania sieci, kiedy niezliczeni gracze przeglądają PS Store lub grają w gry zależne od Internetu. Liczba awarii na stronie Downdetector spadła w środku nocy, ale ponownie wzrosła, gdy gracze się obudzili.
Kilka godzin po tym, jak PlayStation Network przestało działać, oficjalne konto Sony North American support X opublikowało aktualizację. Bez żadnych dalszych szczegółów, czytelnicy zostali przekierowani na stronę statusu PlayStation Network. Na Redditgracze otrzymali więcej informacji, a najnowsza wiadomość mówi, że niektórzy użytkownicy byli w stanie połączyć się z usługą. Wygląda jednak na to, że sieć nadal nie działa dla większości graczy.
Dodając do frustracji graczy, wiele tytułów dla jednego gracza opiera się na PlayStation Network. Inne gry, takie jak Gran Turismo 7, ograniczają tryby dostępne w trybie offline. Sytuacja jest szczególnie rozczarowująca dla graczy Monster Hunter Wilds, ponieważ druga otwarta beta kończy się w niedzielę wieczorem.
Media społecznościowe pełne są niezadowolonych osób, które domagają się częściowego zwrotu pieniędzy za subskrypcje PlayStation Network. Na razie gracze pozostają w niepewności, ale wielu spekuluje, że przerwa jest spowodowana rozproszonego ataku typu odmowa usługi (DDoS) ataku DDoS. W końcu, podobnie jak wtedy, gdy usługa była offline przez 23 dni w 2011 roku, Sony powinno przedstawić jakieś wyjaśnienie.