Skyrim: Bethesda porzuca Creation Club na rzecz Creations, które płaci modderom za ich pracę - pojawiają się obawy o zniknięcie darmowych modów
Dwanaście lat po premierze gry The Elder Scrolls V: Skyrim, Bethesda Game Studios udostępnia aktualizację, która przebudowuje rynek Creation Club dla treści generowanych przez społeczność. Zweryfikowani twórcy, którzy sprzedają zawartość w nowym sklepie Creations, otrzymują tantiemy za każdy zakup, ale Bethesda nie podała jeszcze dokładnego podziału przychodów.
Sklep Creation zostanie uruchomiony w aktualizacji do Edycji Specjalnej i Edycji Rocznicowej Skyrim i od samego początku będzie dostarczany z wieloma modami opracowanymi przez społeczność. Rozszerzenie East Empire dodaje między innymi nowe zadania i postacie niezależne, Legendary Dungeons - Dwarven Delves dodaje dwa nowe lochy do splądrowania, a Arquebus dodaje do gry zarówno loch, jak i długą broń.
Kredyty z poprzedniego rynku Creation Club zostaną również przeniesione do nowego systemu, a twórcy będą musieli ubiegać się o weryfikację, aby sprzedawać przedmioty w sklepie Creations. Weryfikacja nie jest szczególnie skomplikowana i nie wymaga nawet wcześniejszego doświadczenia w modowaniu, chociaż twórcy będą musieli przesłać portfolio podczas składania wniosku.
Członkowie społeczności, którzy zdecydują się publikować darmowe mody i kreacje w Creations, nie muszą ubiegać się o weryfikację, ale nie będą też mogli pobierać opłat za żadne kreacje, dopóki nie zostaną zweryfikowani. Zawartość, która wcześniej była dostępna za darmo w Creation Club, będzie również darmowa w Creations.
Podczas gdy Creations będzie dostępne w zasadzie wszędzie, gdzie można grać w Skyrim - na PC za pośrednictwem Epic Games Store, The Microsoft Store i Steam, Xbox Series S / X, Xbox One oraz PlayStation 4 i 5 - wersja PlayStation jest bardziej restrykcyjna. Twórcy tworzący zawartość na PlayStation nie będą mogli korzystać z zewnętrznych zasobów.
Bethesda twierdzi również, że koncepcja Creations trafi do "tak wielu gier, jak to możliwe", ale nie podaje, które gry otrzymają tę funkcję ani kiedy zostanie ona rozszerzona poza Skyrim. Ten komentarz sprawia wrażenie, jakby Bethesda wykorzystała Skyrim, który ma już bardzo aktywną, oddaną społeczność modderów, do przetestowania programu Creations.
Być może nieco kontrowersyjnie, rynek Creations jest w pewnym sensie sprzeczny z tym, co Bethesda oferowała, gdy pierwotnie uruchomiła Skyrim Anniversary Edition w 2021 roku, ponieważ Anniversary Edition nie będzie zawierać płatnej zawartości, która pojawi się w sklepie Creations.
Powrót płatnych modów spotkał się z niemałym sprzeciwem, a niektórzy użytkownicy mediów społecznościowych https://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/18beaam/bethesda_has_implemented_a_mod_marketplace_into/ narzekają, że zawartość nie jest warta swojej ceny, a inni twierdzą, że zachęca to moderów do zaprzestania oferowania modów za darmo.
Przypuszczalnie, aby uprzedzić te obawy, Bethesda wymaga, aby wszystkie treści przesłane za pośrednictwem Creations zostały zweryfikowane i zatwierdzone, co sugeruje, że muszą one spełniać określony standard jakości, zanim będą mogły zostać sprzedane, a te mody, które nie spełniają progu sprzedaży za pośrednictwem Creations, mogą być nadal oferowane za darmo bez weryfikacji.
Wygląda na to, że Bethesda stara się zaoferować osobom tworzącym zawartość do swojej gry sposób na generowanie dochodów dzięki swoim dziełom, jednocześnie utrzymując Skyrim przy życiu dzięki świeżej zawartości.
Empowering Creators has always been in our DNA here at Bethesda Game Studios, so naturally we’re thrilled to introduce Creations! Our new platform provides an updated way for players to discover, download and play community-made and official content: https://t.co/sX3MqrTAJP pic.twitter.com/dWSvo5XJud
— Bethesda Game Studios (@BethesdaStudios) December 5, 2023
Skyrim just got a 12GB new update. This adds in a new paid mods system known as Creations pic.twitter.com/VJ66w4xU84
— JuiceHead (@JuiceHead33) December 5, 2023