Słaby styczeń na rynku laptopów
Nie ma wielkiej niespodzianki, jeśli idzie o wyniki sprzedaży wytwórców laptopów w styczniu 2019. Był to też ciężki czas dla vendorów, czyli podmiotów zamawiających produkcję komputerów (to zwykle ich znaczek jest umieszczany na laptopie).
Co ciekawe, odnotowane wyniki (za styczeń 2019) i tak są lepsze od prognoz. Pierwsza piątka vendorów (HP, Lenovo, Dell, itd.) sprzedała o 21% mniej laptopów (styczeń 2019 względem grudnia 2018). Podobny wynik zaliczyli tajwańscy wytwórcy (ODM) i dla pierwszej trójki spadek wyniósł 19% (styczeń 2019 vs grudzień 2018).
Z podziałem na poszczególne firmy wygląda to tak (wyniki za styczeń 2019, laptopy):
- HP: spadek sprzedaży o 27% m/m (dobry wynik na tle ubiegłych lat z racji przesunięcia części zamówień z IV kw. 2018 na I kw. 2019),
- Lenovo: sprzedaż niższa o 27% m/m (efekt wysokiej bazy, szał zakupowy w grudniu 2018 i laba z okazji Chińskiego Nowego Roku w styczniu 2019),
- Dell: zjazd sprzedaży o 12% m/m.
Jeśli idzie o faktycznych wytwórców (ODM), najlepiej radziła sobie Quanta (zamówienia realizowane dla firmy Apple) a firmy Compal i Wistron radziły sobie gorzej.
Źródło: DigiTimes