Notebookcheck Logo

Słaby styczeń na rynku laptopów

Krótko po ogłoszeniu wyników z rynku matryc pojawiły się dane odnośnie samych laptopów.

Nie ma wielkiej niespodzianki, jeśli idzie o wyniki sprzedaży wytwórców laptopów w styczniu 2019. Był to też ciężki czas dla vendorów, czyli podmiotów zamawiających produkcję komputerów (to zwykle ich znaczek jest umieszczany na laptopie).

Co ciekawe, odnotowane wyniki (za styczeń 2019) i tak są lepsze od prognoz. Pierwsza piątka vendorów (HP, Lenovo, Dell, itd.) sprzedała o 21% mniej laptopów (styczeń 2019 względem grudnia 2018). Podobny wynik zaliczyli tajwańscy wytwórcy (ODM) i dla pierwszej trójki spadek wyniósł 19% (styczeń 2019 vs grudzień 2018).

Z podziałem na poszczególne firmy wygląda to tak (wyniki za styczeń 2019, laptopy):

  • HP: spadek sprzedaży o 27% m/m (dobry wynik na tle ubiegłych lat z racji przesunięcia części zamówień z IV kw. 2018 na I kw. 2019),
  • Lenovo: sprzedaż niższa o 27% m/m (efekt wysokiej bazy, szał zakupowy w grudniu 2018 i laba z okazji Chińskiego Nowego Roku w styczniu 2019),
  • Dell: zjazd sprzedaży o 12% m/m.

Jeśli idzie o faktycznych wytwórców (ODM), najlepiej radziła sobie Quanta (zamówienia realizowane dla firmy Apple) a firmy Compal i Wistron radziły sobie gorzej.

Źródło: DigiTimes

» skomentuj na forum «

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2019 02 > Słaby styczeń na rynku laptopów
Sylwester Cyba, 2019-02-20 (Update: 2019-02-20)