Słaby styczeń na rynku matryc
Podsumowano dane za styczeń 2019 odnoszące się do wyświetlaczy montowanych m.in. w laptopach. Podane wyniki są słabe tak jeśli idzie o sprzedaż (matryce w sztukach) jak i o przychody (uzyskana waluta). Jedynym wyjątkiem jest firma HannStar, która odnotowała wzrost sprzedaży o 60% m/m (przejęła klientów będącej w poważnych tarapatach firmy Chunghwa Picture Tubes).
Dane w rozbiciu na poszczególnych producentów (sprzedaż matryc LCD):
- AU Optronics: spadek o 15,3% m/m (10" i większe; TV, monitory LCD, laptopy), spadek o 16,9% m/m (przekątna poniżej 10"),
- Innolux: spadek o 16,7% m/m (powyżej 10") i spadek o 17,1% m/m (poniżej 10"),
- Chunghwa Picture Tubes (CPT): spadek o 74,1% m/m (powyżej 10") i spadek o 38,6" m/m (małe i średnie poniżej 10"),
- HannStar: wzrost o 51% m/m (poniżej 10") i spadek o 29,8% m/m (monitory LCD sprzedawane pod własną marką).
Źródło: DigiTimes