Slow Mo Guys pokazują, jak działa Nintendo Light Zapper
The Slow Mo Guys, a właściwie tylko jeden z nich, przyjrzał się bliżej pistoletowi świetlnemu Nintendo Zapper. Gavin Free, jeden z dwóch gospodarzy kanału YouTube, wziął szybką kamerę, aby wskazać, co dzieje się na telewizorze CRT. Wykorzystał do tego grę Duck Hunt na konsolę Nintendo Entertainment System (NES).
Dzięki szybkiej kamerze i odtwarzaniu w zwolnionym tempie, Free pokazuje, kiedy pistolet świetlny Nintendo wykrywa trafienie. W tamtych czasach, a mówimy tu o połowie lat 80-tych, Zapper Lightgun był dość prostym kontrolerem podłączanym do NES.
Ważne jest tutaj to, co konsola renderuje na kineskopie. Kamera pistoletu świetlnego szuka tylko białego kwadratu, w który gracz musi trafić. W ten sposób konsola najpierw zastępuje kaczki w Duck Hunt czarnym ekranem, a następnie renderuje szary kwadrat.
Jeśli kamera zappera widzi ten kwadrat, oznacza to, że gracz w niego trafił. Nie ma faktycznego rozpoznawania elementu, co było wystarczające jak na tamte czasy. Wykorzystując stosunkowo prostą technologię, wprowadzono do salonu dobrze działający pistolet świetlny.
Nagrywanie odbywało się z prędkością do 1,75 miliona FPS, czyli znacznie więcej niż byłoby to konieczne, ale Free pokazuje również strukturę linii kineskopu. Obrazy konstruowane na jego CRT robią to z prędkością nieco ponad 39 000 km/h.