Sony PlayStation 5 Pro otrzyma alternatywę DLSS do gier 4K przy 120 Hz, analityk potwierdza premierę w 2024 roku
Po pierwsze plotki o funkcjach PlayStation 5 Pro krążyły w ciągu ostatnich kilku tygodni, Serkan Toto, analityk i dyrektor generalny Kantan Games, potwierdził CNBC że mocniejsza wersja PlayStation 5(ok. 470 euro na Amazon) zostanie faktycznie wprowadzona na rynek w 2024 roku.
Dzięki takiemu harmonogramowi premiery Sony chce zapewnić, że nowa konsola będzie dostępna w wystarczających ilościach na czas premiery hitów, takich jak GTA VI i Death Stranding 2. Tymczasem leaker Moore's Law is Dead z NXGamer otrzymał nowe informacje na temat nowych funkcji konsoli. Rzekomo Sony opracowuje technologię upscalingu podobną do Nvidia DLSS, która umożliwia renderowanie gier w niższej rozdzielczości i skalowanie ich do 4K przy użyciu sztucznej inteligencji bez zbytniego wpływu na jakość obrazu.
Nowa technologia powinna umożliwić wyświetlanie gier w rozdzielczości 4K przy 120 klatkach na sekundę. Choć dalsze szczegóły na temat tej technologii nie są jeszcze dostępne, alternatywa DLSS od Sony nie byłaby zaskoczeniem, ponieważ liczne technologie skalowania są już dostępne z AMD FSR, Intel XeSS, a nawet Apple MetalFX Upscaling. Według wcześniejszych plotekpS5 Pro zachowa osiem rdzeni procesora opartych na architekturze Zen 2 i 16 GB pamięci RAM. Oprócz wyższych częstotliwości taktowania procesora i szybszej pamięci, w szczególności układ graficzny ma otrzymać znaczną aktualizację do 56 jednostek obliczeniowych RDNA 2, co oferowałoby o 55,5 procent więcej shaderów niż zwykłe PS5.