7-8 lutego Awaria PlayStation Network skradła większość nagłówków. Nie jest to jednak jedyny problem, jaki gracze napotkali w związku z usługą online Sony. 24 grudnia ubiegłego roku klienci otrzymywali komunikaty o błędach podczas prób realizacji voucherów. Teraz Sony wydaje darmowe kody o wartości 10 dolarów dla poszkodowanych graczy, niezależnie od tego, czy pieniądze zostały utracone w Wigilię.
PlayStation LifeStyle udostępnił wiadomość e-mail wysłaną do subskrybenta, który bezskutecznie próbował wprowadzić kod. Chociaż kredyt w wysokości 10 dolarów nie jest obecnie szczególnie drogi, niektórzy gracze nadal mogą korzystać z oryginalnych kuponów. Sony wie o kontach dotkniętych problemem, ale każdy, kto nie otrzymał podobnego powiadomienia, może skontaktować się z pomocą techniczną PSN.
Podobnie jak w przypadku przedłużającego się przestoju PlayStation Network, Sony nie przedstawiło konkretnego wyjaśnienia świątecznych problemów. Gracze zostali jedynie poinformowani, że usługa cierpiała z powodu "problemu operacyjnego" wcześniej w lutym. Przez ponad 18 godzin subskrybenci nie mogli cieszyć się tytułami wieloosobowymi i zależnymi od Internetu grami dla jednego gracza. Sytuacja przypominała niektórym graczom niesławny incydent hakerski z 2011 roku, ale tamta przerwa trwała aż 23 dni.
Subskrybenci PlayStation Plus obiecano również pięć darmowych dni usługi, aby zrekompensować niedogodności. Klienci wciąż czekają na dowody tego kredytu, który wydaje się mniej hojny niż najnowszy kupon o wartości 10 USD. Poziom PS Plus Essential kosztuje 9,99 USD miesięcznie, więc wielu graczy może zamiast tego preferować podobny kupon.
Ponieważ tytuły na PlayStation i Xbox są tak zależne od sieci online, problemy z serwerami stały się bardziej niepokojące. Monster Hunter Wilds ukaże się 28 lutego, więc gracze PS5 mają nadzieję, że problemy z siecią, których doświadczyli podczas drugich otwartych beta testów nie powtórzą się.