Sony stworzyło PSVR2 dla połączenia kablowego PlayStation 5, ponieważ ostrzega, że oryginalne gry VR będą trudne do przeportowania
Premiera zaplanowana jest na 22 lutego 2023 roku, a kosztujący 549 dolarów PlayStation VR2 prace nad zestawem słuchawkowym rozpoczęły się równolegle z PlayStation 5, dzięki czemu nie będzie on sprawiał wrażenia, jak jego poprzednik, który do podłączenia wykorzystuje wiele kabli. Według Hideaki Nishino, wiceprezesa Sony ds. doświadczenia w zakresie platform, firma rozpoczęła prace nad PSVR2 około sześć lat temu, kiedy rozpoczęła prace nad PlayStation 5, mając na celu stworzenie idealnego połączenia konsoli i urządzenia do rzeczywistości wirtualnej.
To zresztą doprowadziło do powstania pojedynczego portu USB-C z przodu PS5, zaprojektowanego właśnie do podłączenia kabla PlayStation VR2. Zapytany, dlaczego nie zdecydowano się na połączenie bezprzewodowe, pan Nishino powiedział, że Sony wciąż bada techniczne aspekty tego rozwiązania, ale biorąc pod uwagę bardzo wysoką rozdzielczość obrazu PSVR2, w tej chwili nic nie pobije fizycznego połączenia kablowego
Biorąc pod uwagę plątaninę kabli potrzebnych do podłączenia oryginalnego PSVR do PlayStation 4, jednoczesny rozwój PlayStation 5 i PSVR2, choć przez dwa różne zespoły, był błogosławieństwem dla estetyki i ergonomii nakrycia głowy, dodał. Mówiąc o ergonomii, szef działu doświadczeń platformowych Sony zauważył, że PSVR2 wygląda początkowo podobnie do swojego poprzednika, ponieważ uznali, że równowaga wagowa projektu i komfort skóry są całkiem dobre na początku, więc się tego trzymali.
Poza pojedynczym połączeniem zestawu PlayStation VR2 z PS5 za pomocą kabla USB-C oraz obietnicą, że w momencie premiery będzie wystarczająco dużo jednostek (w przeciwieństwie do tego, co działo się w przypadku zapasów PlayStation 5), pan Nishino zasugerował, że w PSVR2 pojawi się znacznie więcej tytułów, niż początkowozapowiadano. "Nie mogę jeszcze mówić o konkretach, ale jest jeszcze więcej niezapowiedzianych tytułów, które udało mi się zobaczyć w wersji demonstracyjnej, oprócz tych, które zostały już ogłoszone, więc proszę czekać" - powiedział.
Jeśli chodzi o kompatybilność PlayStation VR2 z oryginalnymi tytułami PS VR, portowanie nie będzie prostym zadaniem, ostrzegł, ponieważ zarówno sprzęt do śledzenia kontrolera, jak i zasada renderowania obrazu są raczej różne, więc dostosowanie starszych gier do wykorzystania PSVR2 będzie dużym wyzwaniem.
Kup Sony PlayStation VR & Gran Turismo Sport Bundle na Amazon