Spekulacje na temat ceny PS5 Pro zakładają 10-20% wzrost w stosunku do PS5 Slim przy 30-50% wzroście wydajności
Prowokujące do myślenia wideo z Moore's Law Is Dead skupił się na potencjalnych cenach Sony PS5 Pro w oparciu o niedawny rzekomy wycieku specyfikacji. Zgodnie z domniemaną specyfikacją PS5 Pro, konsola nadal będzie wyposażona w niestandardowy procesor Zen 2, który jest tą samą architekturą, która była używana w oryginalnym PlayStation 5. Prowadzący wideo Tom wyraził opinię, że Sony pozostało przy tej generacji Zen, ponieważ uprości to kompatybilność wsteczną i utrzyma koszty firmy na niskim poziomie, podczas gdy pompuje więcej funduszy w rozwój PS6.
Jednak układ PS5 Pro nadal byłby ulepszeniem w stosunku do PS5 Slimwyższe zegary i skurczenie matrycy (z 6 nm do rzekomo 4 nm), wraz z obecnością ulepszonej jednostki przetwarzania neuronowego, powinny dać PS5 Pro przewagę wydajności, której będzie potrzebować, aby skusić właścicieli PS5 i ogólnie graczy do zakupu. Oczekuje się, że koszty w innych obszarach, takich jak pamięć RAM, chłodzenie, płyta główna itp. pozostaną podobne lub nawet tańsze niż obecne koszty, Sony może być zmuszone jedynie do uwzględnienia dodatkowych funduszy wymaganych dla lepszego procesora.
Tom liczy na około 30-40 dolarów dodatkowych na materiały, co pozwala mu przewidywać cenę 500 dolarów za PS5 Pro bez napędu dyskowego, jednocześnie stwierdzając, że cena PS5 Pro może "z łatwością wynieść 600 dolarów lub mniej". Obecna cyfrowa PS5 Slim kosztuje 449,99 USD, więc 500 USD za cyfrową PS5 Pro to wzrost o nieco ponad 11%. Gdyby PS5 Pro z napędem dyskowym kosztowało 600 USD, oznaczałoby to wzrost ceny o 20% w stosunku do 499,99 USD wymaganych za PS5 Slim z napędem dyskowym (dostępne na Amazon z wieloma opcjami pakietów).
Powyższe ceny faktycznie stanowią dobrą ofertę dla PlayStation 5 Pro, ponieważ gospodarz kanału proponuje, że jeśli niedawny wyciek specyfikacji jest dokładny, to wzmocniony model może pochwalić się "30% minimalną podwyżką". W rzeczywistości jego liczba 30% może być nawet dość konserwatywna, ponieważ jeśli PS5 Pro może uruchomić grę z prędkością 60 klatek na sekundę, która wcześniej była ograniczona do 40 klatek na sekundę na PS5, jak zasugerowano w klipie, to byłaby to poprawa o 50%. Dla deweloperów aktualizacja gier do modelu Pro nie będzie zbyt dużym wyzwaniem, a liczba klatek na sekundę na poziomie 60 i 120 klatek na sekundę stanie się normą.
Źródło(a)
Prawo Moore'a umarło & PlayStation
Obraz zwiastuna (edytowany): Concept Creator & Cai Carney na Unsplash