Spider-Man Miles Morales: benchmarki na laptopie i komputerze stacjonarnym
Aspekty techniczne
Za przeportowanie gry Spider-Man Miles Morales na PC odpowiada firma Nixxes Software. Holenderskie studio gier znane jest już z innych portów na PC (np. Marvel's Avengers, Shadow of the Tomb Raider & Deus Ex: Mankind Divided) i przez lata wyrobiło sobie dobrą markę.
Poza kilkoma drobnymi dziwactwami, Miles Morales również pod względem technicznym wypada znakomicie. Choć oryginalna wersja ma już ponad dwa lata, trzecioosobowa gra akcji wciąż zachwyca płynnymi animacjami, szczegółowymi modelami, stylowymi efektami, nowoczesnym systemem oświetlenia i bardzo ostrymi teksturami.
Uważamy również, że Miles Morales ma przerażający design gry. Dzięki wartkiemu intro, gracze mogą zanurzyć się bezpośrednio w grze i jej historii. Co więcej, ma również świetną rozgrywkę (system walki przypomina nam m.in Batman Arkham ) i prezentację, która nadaje się do filmu.
Chcemy też pochwalić obszerne menu grafiki, które ze względu na samą liczbę opcji podzielone jest na dwie zakładki. Podczas gdy ustawienia takie jak rozdzielczość, V-Sync, HDR, upscaling (obsługiwane są zarówno FSR jak i DLSS) oraz antyaliasing (SMAA, TAA & DLAA) znajdują się w menu wyświetlacza, w menu grafiki dostępnych jest ponad 20 indywidualnych opcji, z których większość można regulować za pomocą presetów (od bardzo niskich do bardzo wysokich). Znajdziesz tu także kilka ustawień ray-tracingu, ale nie są one zależne od ustawień wstępnych (tzn. są niezależne).
Bardzo zgrabną cechą jest możliwość zmiany ustawień graficznych bez konieczności ponownego uruchomienia komputera. Godne pochwały jest również to, że gra pozwala na dostosowanie opcji poza grą (w launcherze), jeśli tego chcemy.
Benchmark
Ponieważ Spider-Man Miles Morales nie posiada zintegrowanego benchmarku, musieliśmy zmierzyć liczbę klatek na sekundę za pomocą wybranej przez nas sekwencji. Jak widać na poniższym filmie, kazaliśmy głównemu bohaterowi biec przez około 25 sekund wzdłuż zimowej ulicy wypełnionej różnymi pieszymi i samochodami. Liczba klatek na sekundę została zarejestrowana za pomocą narzędzia CapFrameX. Uznamy, że Miles Morales jest całkiem grywalny, jeśli średnia liczba klatek na sekundę wyniesie 40 FPS lub więcej.
Wyniki
Korzystaliśmy głównie z urządzeń wypożyczonych ze strony XMG (Schenker Technologies) do wykonania benchmarków.
FHD (1.920 x 1.080)
Wymagania nie są ani niskie, ani szczególnie wysokie, jeśli chodzi o karty graficzne. Z jednej strony iGPU Intela z trudem radzą sobie z grą nawet w rozdzielczości 1280 x 720 i najniższych ustawieniach. Z drugiej strony, niektóre podstawowe GPU od Nvidii lub AMD (np Radeon 680M) są w stanie uruchomić grę w rozdzielczości 1.920 x 1.080 i ustawieniach Low. Aby zagrać w grę w rozdzielczości Full HD i ustawieniach Medium lub High, potrzebny jest przynajmniej układ GPU ze średniej półki, np GeForce RTX 3050 Ti lub podobny.
Spider-Man Miles Morales | |
1920x1080 Low Preset 1920x1080 Medium Preset AA:SM 1920x1080 High Preset AA:T 1920x1080 Very High Preset AA:T | |
NVIDIA GeForce RTX 3080, i9-12900K | |
NVIDIA GeForce RTX 3070, i9-12900K | |
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti Laptop GPU, i9-12900HK | |
NVIDIA GeForce RTX 3080 Laptop GPU, i7-11800H | |
NVIDIA GeForce RTX 3070 Laptop GPU, i7-11800H | |
NVIDIA GeForce RTX 3060 Laptop GPU, i7-11800H | |
AMD Radeon RX 6800M, R9 5900HX | |
AMD Radeon RX 6600M, R7 5800H | |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti Laptop GPU, i7-11800H | |
AMD Radeon 680M, R9 6900HS | |
Intel Iris Xe Graphics G7 96EUs, i7-1165G7 |
QHD (2,560 x 1,440)
Ci, którzy chcą zagrać w Milesa Moralesa w rozdzielczości 2560 x 1440 i presecie Very High, będą potrzebowali m.in GeForce RTX 3060, Radeon RX 6600M lub lepszej.
Spider-Man Miles Morales | |
2560x1440 Very High Preset AA:T | |
NVIDIA GeForce RTX 3080, i9-12900K | |
NVIDIA GeForce RTX 3070, i9-12900K | |
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti Laptop GPU, i9-12900HK | |
NVIDIA GeForce RTX 3080 Laptop GPU, i7-11800H | |
NVIDIA GeForce RTX 3070 Laptop GPU, i7-11800H | |
AMD Radeon RX 6800M, R9 5900HX | |
NVIDIA GeForce RTX 3060 Laptop GPU, i7-11800H | |
AMD Radeon RX 6600M, R7 5800H |
UHD (3.840 x 2.160)
Gra zdecydowanie wymaga wysokiej klasy GPU w 4K. Potrzebny będzie min GeForce RTX 3070aby poprawnie uruchomić grę w rozdzielczości 3 840 x 2 160 i presecie Very High.
Spider-Man Miles Morales | |
3840x2160 Very High Preset AA:T | |
NVIDIA GeForce RTX 3080, i9-12900K | |
NVIDIA GeForce RTX 3070, i9-12900K | |
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti Laptop GPU, i9-12900HK | |
NVIDIA GeForce RTX 3080 Laptop GPU, i7-11800H | |
NVIDIA GeForce RTX 3070 Laptop GPU, i7-11800H | |
AMD Radeon RX 6800M, R9 5900HX | |
AMD Radeon RX 6600M, R7 5800H | |
NVIDIA GeForce RTX 3060 Laptop GPU, i7-11800H |
Ray-tracing
Spider-Man Miles Morales jest podobnie wymagający w rozdzielczości 1 920 x 1 080, presecie Very High i z opcjami ray-tracingu podkręconymi na wszystkie strony. Podobnie, RTX 3070 jest minimalnym wymaganiem dla tej kombinacji ustawień. Co ciekawe, podczas gdy Radeon RX 6800M zdołał zbliżyć się do granicy 40 FPS, gra zacinała się i działała z prędkością zaledwie 6 FPS na RX 6600M. Żaden z układów GPU Nvidii nie odnotował takiej różnicy w wydajności pomiędzy kartami, nawet RTX 3050 Ti - karta, która w innych przypadkach ma tendencję do ogromnych problemów z obsługą ray tracingu.
Spider-Man Miles Morales | |
1920x0180 Very High Preset + Ray-Tracing AA:T | |
NVIDIA GeForce RTX 3080, i9-12900K | |
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti Laptop GPU, i9-12900HK | |
NVIDIA GeForce RTX 3070, i9-12900K | |
NVIDIA GeForce RTX 3080 Laptop GPU, i7-11800H | |
NVIDIA GeForce RTX 3070 Laptop GPU, i7-11800H | |
AMD Radeon RX 6800M, R9 5900HX | |
NVIDIA GeForce RTX 3060 Laptop GPU, i7-11800H | |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti Laptop GPU, i7-11800H | |
AMD Radeon RX 6600M, R7 5800H |
Uwaga
Ponieważ testy gier są bardzo czasochłonne i często ograniczone limitami instalacji lub aktywacji, w momencie publikacji tego artykułu jesteśmy w stanie przedstawić Wam jedynie część wyników benchmarków. W ciągu najbliższych dni i tygodni będziemy dodawać kolejne karty graficzne.
Overview
Test systems
Urządzenie |
Karta graficzna | Procesor | RAM | System operacyjny |
---|---|---|---|---|
MSI Raider GE76 12UHS | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti @175 W TGP (16 GB GDDR6) | Intel Core i9-12900HK | 2 x 16 GB DDR5 | Windows 11 |
XMG Neo 15 | Nvidia GeForce RTX 3080 @165 W TGP (16 GB GDDR6) | Intel Core i7-11800H | 2 x 16 GB DDR4 | Windows 11 |
XMG Neo 17 | Nvidia GeForce RTX 3070 @140 W TGP (8 GB GDDR6) | Intel Core i7-11800H | 2 x 16 GB DDR4 | Windows 11 |
XMG Core 15 | Nvidia GeForce RTX 3060 @130 W TGP (6 GB GDDR6) | Intel Core i7-11800H | 2 x 16 GB DDR4 | Windows 11 |
XMG Focus 17 | Nvidia GeForce RTX 3050 Ti @75 W TGP (4 GB GDDR6) | Intel Core i7-11800H | 2 x 16 GB DDR4 | Windows 11 |
Asus ROG Strix G15 | AMD Radeon RX 6800M (12 GB GDDR6) | AMD Ryzen 9 5900HX | 2 x 8 GB DDR4 | Windows 11 |
Lenovo Legion 5 | AMD Radeon RX 6600M (8 GB GDDR6) | AMD Ryzen 7 5800H | 2 x 8 GB DDR4 | Windows 11 |
Asus ROG Zephyrus G14 | AMD Radeon 680M | AMD Ryzen 9 6900HS | 2 x 16 GB DDR5 | Windows 11 |
Zotac ZBOX CI665 Nano | Intel Iris Xe Graphics G7 (96 CUs) | Intel Core i7-1165G7 | 2 x 8 GB DDR4 | Windows 11 |
Komputer stacjonarny I | MSI GeForce RTX 3080 (10 GB GDDR6X) MSI GeForce RTX 3070 (8 GB GDDR6) |
Intel Core i9-12900K | 2 x 16 GB DDR4 | Windows 11 |
Desktop PC II | Nvidia GeForce RTX 3090 FE (24 GB GDDR6X) Nvidia GeForce RTX 3060 Ti (8 GB GDDR6X) Nvidia Titan RTX (24 GB GDDR6) Nvidia GeForce RTX 2070 Super (8 GB GDDR6)Nvidia GeForce RTX 2060 Super (8 GB GDDR6) KFA2 GeForce GTX 1660 Super (6 GB GDDR6) PNY GeForce GTX 1660 (6 GB GDDR5) KFA2 GeForce GTX 1650 Super (4 GB GDDR6) AMD Radeon RX 6800 (16 GB DDR6) AMD Radeon RX 6700 XT (12 GB DDR6) AMD Radeon RX 6650 XT (8 GB GDDR6) AMD Radeon RX 6600 (8 GB GDDR6) AMD Radeon RX 5700 XT (8 GB GDDR6) AMD Radeon RX 5700 (8 GB GDDR6) AMD Radeon RX 5600 XT (6 GB GDDR6) AMD Radeon RX 5500 XT (8 GB GDDR6) |
AMD Ryzen 9 7950X | 2 x 16 GB DDR5 | Windows 11 |
Desktop PC III | Nvidia GeForce RTX 2080 Super FE | Intel Core i9-11900K | 2 x 8 GB DDR4 | Windows 11 |