Sprytna inżynieria Tesli wykorzystuje ramę Cybertruck jako komorę akustyczną dla doskonałego brzmienia basów
Osławiony system dźwiękowy Cybertrucka system dźwiękowy jest doskonałym przykładem obecnego kreatywnego podejścia Tesli do montażu pojazdów, według jej głównego inżyniera Wesa Morrilla.
Wielu kierowców Cybertrucków może potwierdzić, że elektryczny pickup zapewnia jeden z najlepszych systemów audio w kabinie w branży, z basem, który uderza w prawie cały zakres częstotliwości, wypełnionymi średnimi tonami i czystymi wysokimi tonami, które nie przytłaczają.
Tesle od dawna zapewniają standardową jakość dźwięku samochodowego, która jest znacznie powyżej średniej, ale Cybertruck przenosi muzyczną sprawność na wyższy poziom dzięki złożonemu systemowi dostarczania dźwięku, który obejmuje 15 głośników i dwa dedykowane subwoofery, a także rozproszone wzmacniacze.
Dwa 8-calowe głośniki niskotonowe znajdują się pod tylną kanapą i zapewniają bogate i mocne brzmienie basów, które na pierwszy rzut oka jest raczej nietypowe dla ich stosunkowo małych obudów. Audiofile korzystający z Cybertrucków byli jednak pod ogromnym wrażeniem tego, jak ich subwoofery potrafią przejść z, powiedzmy, jednego końca zakresu 40-200 Hz na drugi, bez grzechotania panelami drzwi w kabinie, jak ma to miejsce w przypadku wielu seryjnych radioodtwarzaczy samochodowych.
Podczas poetyckiego woskowania na temat prawa Conwaya, które określa, dlaczego duże organizacje wytwarzają gorsze produkty, główny inżynier Cybertruck wyjaśnił, w jaki sposób Tesli udało się uniknąć wpadnięcia w tę pułapkę dzięki strukturalnemu zestawowi akumulatorów, który podwaja się jako podłoga pickupa.
W tej iteracji skończyło się na akumulatorze strukturalnym, który jest integralną częścią nadwozia i struktury zderzeniowej. Bez niego nadwozie pojazdu nie będzie działać. To dosłowna podłoga pojazdu. Zbędne elementy zostały jednak wyeliminowane, dzięki czemu konstrukcja jest bardziej wydajna. Pojazd ten uzyskał również jedną z najwyższych ocen bezpieczeństwa zderzeniowego w tamtym czasie.
Inne przykłady podane przez Wesa to zbiornik zawieszenia pneumatycznego używany do zwiększania ciśnienia w akumulatorze w wodoszczelnym trybie Tryb Wadea także"subwoofer, który wykorzystuje objętość powietrza po stronie nadwozia zamiast powiększać obudowę"
To ostatnie twierdzenie zostało teraz potwierdzone przez właściciela Cybertruck, który jest audiofilem i opublikował zdjęcia obudów subwoofera, aby wyjaśnić, w jaki sposób są one zamontowane. Okazuje się, że Tesla wykorzystuje piankową uszczelkę, aby zwiększyć rozmiar obudowy głośnika niskotonowego w pustej przestrzeni ramy, umożliwiając w ten sposób pełniejszy bas bez grzechotania w kabinie.
Nie trzeba dodawać, że Tesla nie jest jedynym producentem samochodów, który wykorzystuje powietrze w ramie konstrukcyjnej do poprawy akustyki, a wiele niestandardowych sklepów audio również ucieka się do takiego podejścia. System dźwiękowy Cybertrucka jest jednak tylko kolejnym przykładem kreatywnego krzyżowego wykorzystania, które zostało wykorzystane przy tworzeniu pierwszego elektrycznego pickupa.
Proszę kupić subwoofer samochodowy Alphasonik AS10DF z zamkniętą obudową na Amazon
The secret is revealed by that foam gasket. The enclosure tightly mates up to the frame and creates a much larger sealed enclosure, using all of the dead airspace within the structural frame cavity! pic.twitter.com/18pZXUdhEL
— ????Dave Mattson???? (@DaveMattson) September 13, 2024
Źródło(a)
Wes Morrill & Dave Mattson (X), zdjęcie: Jeremy Wright (FB)