Sprzedaż laptopów Clevo w 2015 roku
W 2015 sprzedano 1,42 mln laptopów Clevo, czyli prawie o 14% mniej, niż w roku 2014 (1,65 mln). Zarobek liczony dochodem był jednak wyższy o 4% z racji istotnego udziału najdroższych modeli (wyższa marża). W 2016 roku zyski mają być jeszcze wyższe (dwucyfrowy wzrost) a sprzedaż ma zostać utrzymana na dotychczasowych poziomach.
Marka Clevo coraz lepiej ma się w Chinach. W 2015 roku udział w tamtejszym rynku stanowił aż 25%, podczas gdy w 2011 roku było to tylko 0,5%. W tym samym przedziale czasu udział w globalnej sprzedaży modeli ze średniej i wysokiej półki skoczył z 17,2% (2011) do 43,5% (2015) i ponad 50% (IV kw. 2015). Wszystko wskazuje na to, że trend ten zostanie utrzymany w roku bieżącym.
Źródło: Digitimes