Notebookcheck Logo

Sprzedaż pojazdów elektrycznych może osiągnąć 60 milionów rocznie do 2030 r., wyzwaniem jest niedobór materiałów do produkcji akumulatorów

BYD Blade Battery, LPF Battery (źródło obrazu: BYD)
BYD Blade Battery, LPF Battery (źródło obrazu: BYD)
Rosnący popyt na pojazdy elektryczne (EV) wzbudził obawy o dostępność krytycznych materiałów wymaganych do budowy kluczowych części, takich jak baterie. Według raportu wyspecjalizowanej agencji, do 2030 r. sprzedaż pojazdów elektrycznych może osiągnąć 60 milionów sztuk rocznie, aby osiągnąć scenariusz 1,5°C, co spowoduje rosnące zapotrzebowanie na materiały krytyczne.
E-Mobility Renewable

W niedawnym raporcie Międzynarodowej Agencji Energii Odnawialnej (Irena) oszacowano, że roczna sprzedaż pojazdów elektrycznych (EV) może osiągnąć 60 milionów sztuk do 2030 roku, aby dostosować się do scenariusza 1,5°C - ponad czterokrotnie więcej niż obecna sprzedaż 14 milionów pojazdów w 2023 roku. To gwałtowne przyspieszenie przyjęcia pojazdów elektrycznych będzie wymagało znacznego wzrostu produkcji krytycznych minerałów wymaganych do produkcji akumulatorów.

Według raportu Critical Materials: Baterie do pojazdów elektrycznych, przewiduje się, że roczne zapotrzebowanie na baterie do pojazdów elektrycznych wzrośnie z 850 gigawatogodzin (GWh) w 2023 r. do ponad 4300 GWh do 2030 r., co oznacza pięciokrotny wzrost. Chociaż raport wskazuje, że znane rezerwy krytycznych minerałów są wystarczające, aby zaspokoić ten popyt, a nawet stworzyć potencjalne nadwyżki, podkreśla potrzebę proaktywnej polityki w celu złagodzenia ryzyka deficytów podaży.

W przypadku litu, Irena prognozuje potencjalną nadwyżkę w wysokości 25% popytu do 2030 roku. Jednak ograniczenia w łańcuchu dostaw mogą również skutkować deficytem do 40%, co podkreśla potrzebę skutecznego zarządzania łańcuchem dostaw. Kobalt stanowi większe wyzwanie ze względu na duże uzależnienie od chemii niklowo-kobaltowej w akumulatorach. W raporcie zauważono, że rozwój obecnych rurociągów dostaw i rozwój technologii, które zmniejszają zależność od kobaltu, może pomóc w uniknięciu niedoborów. Podobnie, niedobory niklu można złagodzić poprzez przyspieszenie przejścia na baterie LFP (litowo-żelazowo-fosforanowe) i LMFP (litowo-manganowo-żelazowo-fosforanowe), które są mniej zależne od niklu.

Badanie podkreśla znaczenie ciągłych innowacji w celu optymalizacji wykorzystania krytycznych minerałów.

"Dzięki zrównoważonej ekspansji łańcuchów dostaw materiałów, uzupełnionej ciągłymi innowacjami w zakresie chemii akumulatorów, kraje mogą sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na materiały do produkcji akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Jest to możliwe nawet przy bardzo szybkim wdrożeniu pojazdów elektrycznych, zgodnie ze ścieżką dekarbonizacji o 1,5°C" - podsumowano w raporcie.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 11 > Sprzedaż pojazdów elektrycznych może osiągnąć 60 milionów rocznie do 2030 r., wyzwaniem jest niedobór materiałów do produkcji akumulatorów
Daniela Morales Soler, 2024-11-20 (Update: 2024-11-20)