Sprzedaż smartfonów Samsung Galaxy i Xiaomi spada w Europie, Apple iPhone pozostaje w stagnacji, Honor zyskuje
Według najnowszych danych Counterpoint Research, w trzecim kwartale 2023 roku w Europie sprzedano mniej smartfonów niż w jakimkolwiek trzecim kwartale od 2011 roku. Przynajmniej w Europie Zachodniej rynek nieco się ożywił od drugiego kwartału, częściowo dzięki wprowadzeniu na rynek Apple iPhone'a 15 i Samsunga Galaxy Z Flip5.
Jednak na wschodzie trudne okoliczności makroekonomiczne nadal tworzą trudne warunki rynkowe. Producenci smartfonów Tecno i Infinix z Chin, którzy są stosunkowo mało znani, korzystają z wycofania się wielu producentów z Rosji i tym samym zdobywają udział w rynku.
Honor z drugiej strony, Huawei zyskuje udział w rynku w całej Europie: była spółka zależna Huawei sprzedała o 8% więcej smartfonów w trzecim kwartale 2023 r. niż w tym samym kwartale 2022 r., co czyni ją jedyną firmą w pierwszej piątce, która odnotowała wzrost. Jej ogólny udział w rynku nadal pozostaje dość niewielki i wynosi 3%
Samsung pozostaje liderem rynku z udziałem w rynku na poziomie 32%, ale musiał zadowolić się 15% niższą sprzedażą, chociaż Galaxy Z Fold5 i Galaxy Z Flip5 okazały się popularne. Apple sprzedaż iPhone'ów jest tylko o 3% niższa niż w ubiegłym roku, co oznacza, że udział w rynku wzrósł o 2 punkty procentowe do 24%. Xiaomi nadal ma udział w rynku na poziomie 22%, pomimo spadku sprzedaży o 13%. Xiaomi pozostaje liderem rynku w Europie Wschodniej, kontrolując 35% tamtejszego rynku.