Sprzęt AMD na pokładzie: Mark Cerny przedstawia wczesne spojrzenie na PlayStation 6, rozgrywka ma korzystać ze sztucznej inteligencji
Sony i AMD już współpracują, w ramach której AMD dostarcza APU dla PlayStation 5 i PlayStation 5 Pro. Mark Cerny ujawnił teraz nowe partnerstwo między obiema firmami. Ogłoszenie to zostało przedstawione w dość obszernym filmie, w którym Cerny omówił proces rozwoju nowej konsoli, a mianowicie PlayStation 5 Pro. Podzielił się nawet pewnymi szczegółami dotyczącymi architektury konsoli, ujawniając, że APU PS5 Pro jest zasadniczo oparte na RDNA 2.x, ale także zapożycza technologie z nadchodzącej architektury RDNA do ray tracingu. Jeśli chodzi o uczenie maszynowe, PS5 Pro ma posiadać niestandardową architekturę RDNA, najprawdopodobniej opracowaną w ścisłej współpracy między AMD i Sony.
Nowo ogłoszone partnerstwo nosi nazwę Project Amethyst, co jest odniesieniem do wyniku zmieszania czerwieni i błękitu - kolorów korporacyjnych AMD i Sony. Sony twierdzi, że celem tego partnerstwa jest włączenie większej ilości sztucznej inteligencji do gier wideo, zarówno w zakresie grafiki, jak i rozgrywki. Tymczasem wykorzystanie sztucznej inteligencji w celu poprawy jakości i wydajności grafiki zostało już w zasadzie ustalone przez takie rozwiązania jak Nvidia's DLSS i FSR firmy AMD. Podobnie, istnieje ogromny potencjał w wykorzystaniu nowoczesnych implementacji sztucznej inteligencji lub uczenia maszynowego w aspektach związanych z rozgrywką. Mogłoby to na przykład doprowadzić do stworzenia botów przeciwników, które mogą uczyć się od gracza i wykazywać bardziej ludzkie zachowanie, wymagając w ten sposób od gracza większej zdolności adaptacji.
Chociaż Mark Cerny nie wspomniał nic konkretnego na temat następcy PS5, zapowiedź zdecydowanie sugeruje, że Sony będzie nadal korzystać z technologii AMD w PlayStation 6. Pojawiły się również wyraźne odniesienia do przyszłych architektur sprzętowych.