Po zaprezentowaniu nowego 1000V bYD wyszczególnił również architekturę układu napędowego pojazdu elektrycznego o mocy 1MW oraz opracowane w tym celu zestawy akumulatorów 10C.
Największy na świecie producent samochodów elektrycznych planuje w najbliższej przyszłości zbudować 4000 stacji ładowania o mocy 1 MW, wykorzystując swoją pionową integrację jako drugi co do wielkości na świecie producent pojazdów elektrycznych i akumulatorów.
Jego możliwości magazynowania energii na poziomie sieci będą potrzebne do szybkiego wdrożenia najszybszych na świecie stacji ładowania o mocy 1 MW dla osobowych pojazdów elektrycznych, zamiast czekać na pozwolenia na podłączenie do istniejącej przepustowości sieci.
Jest to prawdopodobnie największa przeszkoda przed masowym rozprzestrzenianiem się stacji ładowania o mocy 250 kW+, co potwierdziłby niejeden instalator Tesli V4 Supercharger. Najszybsze ładowarki Tesli Superchargers V4 Tesli dostarczają obecnie moc 325 kW i oczekuje się, że do końca roku zostaną zmodernizowane do 500 kW, ale jest ich niewiele.
Brakuje również samochodów Tesli, które mogą korzystać z tych Superchargerów, a tylko Cybertruck ma nowoczesną architekturę układu napędowego 800V.
Z drugiej strony BYD opracował cały ekosystem 1MW, od sieci magazynowania energii i rozwiązania chemicznego i chłodzącego 10C Blade Battery, po rzeczywiste stosy ładowania 1MW i samochody takie jak sedan Han L lub SUV Tang L, które mogą z nich korzystać.
Firma dodała nawet możliwość podwójnego ładowania do tych samochodów, dzięki czemu mogą one ładować z dwóch publicznych stacji o mocy 250 kW lub 500 kW jednocześnie, podczas gdy BYD rozwija swoją sieć stacji ładowania o mocy 1 MW.
"To tylko kwestia czasu, zanim megawatowe ładowanie błyskawiczne stanie się tak przystępne cenowo, jak Oko Boga" - powiedział jeden z inżynierów BYD, odnosząc się do odpowiednika Tesli FSD, którego wprowadzenie na rynek zajęło prawie dwa lata, a teraz jest dostępne bezpłatnie we wszystkich pojazdach.
W każdym razie, niektóre rzeczywiste testy ładowania pokazują, że stacja ładowania BYD o mocy 1 MW może dodać ponad 200 mil zasięgu do nowego sedana 1000V Han L w ciągu 5 minut ładowania.
Nie trzeba dodawać, że przy 50% poziomie naładowania baterii, szybkość ładowania spadła już do 600 kW, ale to wciąż znacznie lepiej niż w przypadku Cybertruck który w tym momencie nie jest w stanie nawet utrzymać szybkości ładowania 150 kW, nawet na nowych superładowarkach V4 Tesli.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon