Standardowy Model Y może teraz ładować się znacznie szybciej, gdy jest zimno, ponieważ Tesla wprowadza bezpośrednie ogrzewanie baterii LFP do Superchargers
Tesla wprowadza opcję podgrzewania baterii na swoich stacjach Supercharger V3 i V4, która pozwoli modelom 3 i Y RWD o standardowym zasięgu z bateriami LFP ładować się do czterech razy szybciej niż wcześniej w zimie.
Ogólnie rzecz biorąc, ogniwa LFP, takie jak te w przenośnych stacjach zasilania, działają nieco gorzej podczas ładowania w niskich temperaturach, co może wyjaśniać, dlaczego Tesla zapewnia opcję podgrzewania baterii Supercharger najpierw dla standardowego zakresu Modelu Y lub Modelu 3.
Nowa usługa ogrzewania różni się od typowego kondycjonowanie wstępne rutyny, której poddawane są akumulatory pojazdów Tesli podczas nawigacji do stacji Supercharger. Zamiast stopniowo podgrzewać akumulator, stacja Supercharger wysyła prąd zmienny przez poszczególne ogniwa akumulatora LFP, aby podgrzać je bezpośrednio w niskich temperaturach.
"Jest to możliwe dzięki pionowej integracji Tesli i niektórym z naszych niesamowitych inżynierów" - radzi Max de Zegher z Tesli, wskazując, że ta innowacja może pozostać wyłączna dla jej pojazdów z akumulatorami CATL LFP.
Mimo to, opcja podgrzewania baterii Supercharger może wysłać Model Y o standardowym zasięgu z powrotem na drogę do 4x szybciej niż wcześniej, radzi, radząc sobie z piętą achillesową baterii LFP. Oto jak Elon Musk kiedyś wyjaśnił wady prędkości ładowania Tesli z akumulatorami LFP w ekstremalnych warunkach:
Akumulatory LFP ładują się wolniej w niskich temperaturach niż akumulatory NCA, a ich zasięg zmniejsza się nieco bardziej niż w przypadku akumulatorów NCA w niskich temperaturach. Proszę pamiętać, że zarówno NCA, jak i LFP radzą sobie gorzej w niskich temperaturach. Po prostu akumulatory LFP są bardziej podatne na działanie niskich temperatur niż akumulatory NCA. Podczas podróży i dojazdu do stacji doładowania, samochód wstępnie rozgrzeje akumulatory. W pewnym stopniu złagodzi to problem wolniejszego ładowania, ale zimą z akumulatorami LFP będą Państwo na doładowaniu sześć lub siedem minut dłużej. Będzie to stanowiło problem, jeśli planują Państwo korzystać z samochodu w taki sposób, aby wymagał on częstego doładowywania w niskich temperaturach. Nie będzie to miało żadnego znaczenia, jeśli zamierzają Państwo ładować samochód przez noc w garażu.
Dostawca akumulatorów LFP firmy Tesla CATL ma teraz nowe ogniwa LFP, których ładowanie nie zwalnia w niskich temperaturach, ale nie są to te, które Tesla zainstalowała w standardowym zasięgu Modelu 3 lub Modelu Y. W USA i tak sprzedaje obecnie tylko opcje dalekiego zasięgu, ponieważ jej pojazdy z chińskimi ogniwami LFP nie kwalifikują się do federalnych ulg podatkowych.
Źródło(a)
Ładowanie Tesli & Max DeZegher (X)