Notebookcheck Logo

Startup produkujący akumulatory sodowo-jonowe zdobywa duży kontrakt na dostawę linii produkcyjnej o mocy 10 GWh dla branży motoryzacyjnej

Akumulatory sodowo-jonowe trafiają do pojazdów (źródło zdjęcia: Zoolnasm)
Akumulatory sodowo-jonowe trafiają do pojazdów (źródło zdjęcia: Zoolnasm)
Akumulatory sodowo-jonowe zdobywają klientów nie tylko w branży magazynowania energii, ale stają się również realną alternatywą dla producentów samochodów.
E-Mobility

Wygląda na to, że spadek cen litu nie zniechęcił producentów akumulatorów sodowo-jonowych. Najwięksi na świecie producenci baterii do pojazdów elektrycznych CATL i BYD ogłosili projekty związane z bateriami Na-ion, ale istnieją już dedykowane startupy, które wyprzedzają konkurencję, jeśli chodzi o komercjalizację.

Przykładem jest Zoolnasm Energy, którego technologia akumulatorów sodowo-jonowych została wybrana przez dużego dostawcę motoryzacyjnego. Firma zacznie dostarczać ogniwa Na-ion w ramach czteroletniego kontraktu w przyszłym roku, a dostawy masowe rozpoczną się w lipcu 2025 roku.

Kontrakt na baterie sodowo-jonowe opiewa na równowartość 28,1 miliona dolarów, więc nie jest to bez znaczenia, ponieważ producent baterii planuje roczną produkcję do 10 GWh. Do tej pory Zoolnasm zaprezentował kilka typów akumulatorów Na-ion zarówno do zastosowań motoryzacyjnych, jak i sieci o gęstości energii do 190 Wh/kg.

Wiosną firma ogłosiła NFS-50, ogniwo akumulatora sodowo-siarczanowo-żelazowego, które zostało zaprojektowane z myślą o hybrydowych układach napędowych lub systemach start-stop pojazdów. Chociaż w umowie z nienazwanym producentem części samochodowych nie określono zastosowań, do których będą wykorzystywane akumulatory sodowo-jonowe, istnieją wskazówki, że ogniwa będą przeznaczone do niskonapięciowych systemów samochodowych.

Dużą zaletą technologii akumulatorów Na-ion firmy Zoolnasm, oprócz typowego dla chemii wysokiego bezpieczeństwa i szybkości ładowania, a także żywotności wynoszącej kilka tysięcy cykli, jest ich cena. W porównaniu z bateriami litowymi, ogniwa sodowo-jonowe firmy mogą kosztować 50% mniej, co czyni je atrakcyjnym wyborem dla tanich pojazdów.

Istnieją już samochody elektryczne z bateriami sodowo-jonowymi w produkcji, a wraz ze wzrostem liczby umów z dostawcami, technologia ta z pewnością stanie się bardziej popularna zarówno wśród firm produkujących baterie, jak i producentów samochodów.

Proszę kupić adapter Lectron Tesla Supercharger NACS do CCS na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 11 > Startup produkujący akumulatory sodowo-jonowe zdobywa duży kontrakt na dostawę linii produkcyjnej o mocy 10 GWh dla branży motoryzacyjnej
Daniel Zlatev, 2024-11- 5 (Update: 2024-11- 5)