Xbox Cloud Gaming rozwija się, ponieważ Microsoft koncentruje się mniej na sprzęcie, a bardziej na oprogramowaniu i subskrypcjach. Smartfony wydają się być idealnym sposobem na strumieniowanie tytułów z dala od komputerów i konsol. Jednak grudniowe statystyki https://x.com/Welfare_JBP/status/1913015826808009156 udostępnione podczas niedawnej konferencji Game Developers Conference mogą zaskoczyć graczy. Granie w chmurze jest bardziej popularne w domach, ponieważ Xbox One i telewizory Smart TV są najpopularniejszymi urządzeniami używanymi z tą usługą.
Wraz z krążącymi plotkami na temat nowym handheldem Xboxmicrosoft ma nadzieję ulepszyć streaming na urządzeniach mobilnych. Mimo to, jak na razie, Xbox Cloud Gaming w podróży pozostaje w tyle za starzejącą się konsolą Xbox i telewizorami Smart TV. Wielu posiadaczy Xbox One gra w tytuły z serii X|S, które są niedostępne na konsoli. Telewizory Samsung i LG stały się wszechstronnymi centrami rozrywki dzięki obsługując aplikacje do gier w chmurze.
Co jest nie tak z mobilnym graniem w chmurze?
Jak zauważył Jez Corden w artykule Windows Central, odtworzenie wrażeń z gry na konsoli na smartfonie wciąż napotyka wyzwania. Sterowanie może być niewygodne, a czarne paski często pojawiają się na urządzeniach mobilnych bez proporcji 16:9. Razer PC Remote Play rozwiązał ten ostatni problem, nawet jeśli nie jest to technicznie gra w chmurze. Microsoft planuje również zoptymalizować grafikę na tych mniejszych ekranach w przyszłości.
Poruszanie się po interfejsach mobilnych w celu znalezienia gier może również ograniczyć atrakcyjność Xbox Cloud Gaming. Microsoft podobno współpracuje z Asusem w celu opracowania Project Kennan. Nowy handheld Xbox prawdopodobnie wykorzystywałby system operacyjny Windows, z którego korzysta ROG Ally. Mógłby jednak również zaprezentować pełnoekranowy interfejs użytkownika inspirowany konsolą który może uruchamiać tytuły Xbox, Steam i Epic Games.
Niezależnie od platformy, Xbox Cloud Gaming dociera do większej liczby graczy każdego miesiąca. W ostatnim kwartale 2024 r. usługa hostowała ponad 140 milionów godzin akcji w grach. Mimo to rynek mobilny ma niewykorzystany potencjał do dalszej ekspansji.