Notebookcheck Logo

Steam Deck otrzymuje ogromny wzrost wydajności dzięki AMD FSR 3.1 i generowaniu klatek

AMD FSR 3.1 i generowanie klatek na Valve Steam Deck zwiększa wydajność w grach (źródło obrazu: ETA Prime)
AMD FSR 3.1 i generowanie klatek na Valve Steam Deck zwiększa wydajność w grach (źródło obrazu: ETA Prime)
AMD FSR 3.1 z generowaniem klatek wylądował na Steam Deck. Dzięki temu handheld do gier odnotował ogromny wzrost wydajności we wspierających go tytułach. Dla przykładu, w grze Spider-Man Remastered w rozdzielczości 720p i średnich ustawieniach, ETA Prime wykazała skok z około 45 FPS do około 75 FPS.
AMD Gaming Handheld

Generowanie klatek AMD z FSR 3.1 sprawia, że wszystkie obsługiwane gry działają wyjątkowo dobrze na Steam Deck. YouTuber ETA Prime zaprezentował pięć tytułów z tymi dwoma na handheldach do gier. W szczególności, Spider-Man Remastered, Spider-Man Miles Moralesi Ratchet and Clank: A Rift Apart widzą ogromną poprawę w handheldach do gier.

ETA Prime była w stanie uruchomić je płynnie w rozdzielczości 720p lub 800p. Przed włączeniem FSR 3.1 i generowania klatek, działały one z prędkością około 30 do 45 FPS na średnich ustawieniach, ale po zastosowaniu tych dwóch, ETA Prime pokazuje, że gry działały płynnie z prędkością 60 FPS a nawet wyżej.

W przypadku Ghost of Tsushima, gry, która nie jest łatwa do uzyskania płynnych klatek na systemach o niskiej specyfikacji, FSR 3.1 i generowanie klatek pozwoliły Steam Deck uruchomić tytuł przy ponad 70 FPS przy średnich ustawieniach w rozdzielczości 800p. Proszę zauważyć, że wszystkie te gry zostały uruchomione na zrównoważonych ustawieniach FSR https://www.pcgamesn.com/amd/fsr-fidelity-fx-super-resolution. Tryb wydajności pozwoliłby na uruchomienie ich w jeszcze wyższej liczbie klatek na sekundę.

Kolejną wymagającą grą zaprezentowaną przez ETA Prime jest Horizon Forbidden West. Valve twierdzi, że nie jest ona obsługiwana na handheldach do gier, ale możliwe jest jej uruchomienie. Niestety, AMD FSR 3.1 i generowanie klatek nie zrobiły wiele, aby tytuł działał dobrze. Nawet z FSR w trybie wydajności, rozdzielczością ustawioną na 720p i niskimi ustawieniami wizualnymi, trudno jest uzyskać stałe 60 FPS. Jednak z zegarem GPU zablokowanym na 1600 MHz, wrażenia stają się nieco lepsze.

Ogólnie rzecz biorąc, AMD FSR 3.1 z generowaniem klatek to świetna funkcja dla handheldów do gier, takich jak Steam Deck (Legion Go curr. $601.51 na Amazon). Obecnie jest ona ograniczona tylko do kilku gier, ale miejmy nadzieję, że więcej wkrótce doczeka się wsparcia.

Źródło(a)

ETA Prime na YouTube (wideo osadzone powyżej)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 07 > Steam Deck otrzymuje ogromny wzrost wydajności dzięki AMD FSR 3.1 i generowaniu klatek
Abid Ahsan Shanto, 2024-07- 8 (Update: 2024-08-15)