Erenshor to gra MMO dla jednego gracza osadzona w otwartym świecie fantasy, oferująca cztery różne klasy: Arcanist, Druid, Duelist i Paladin. Zamiast ludzkich graczy, świat zamieszkują sterowani przez sztuczną inteligencję SimPlayerzy, którzy samodzielnie zdobywają kolejne poziomy, zbierają łupy i organizują rajdy. SimPlayerzy naśladują zachowanie prawdziwych graczy, tworząc gildie, komunikując się i kształtując świat gry. Miasta i frakcje dynamicznie reagują na działania gracza, a każdy NPC może zostać zaatakowany - z konsekwencjami. Demo Erenshor zostało już dobrze przyjęte i 14 kwietnia gra weszła do programu Early Access. Zaledwie dwa dni później zebrała ponad 250 recenzji na Steam, z czego 93% było pozytywnych. Według SteamDBmMO osiągnęło już ponad 1000 jednoczesnych graczy, co świadczy o dużym zainteresowaniu ze strony społeczności.
Według recenzjigracze szczególnie doceniają silne poczucie nostalgii w Erenshor, porównując ją do takich klasyków jak EverQuest i RuneScape. Jako gra MMORPG dla jednego gracza, jest ona atrakcyjna dla osób z ograniczonym czasem lub preferujących grę solo bez presji dołączania do grup online. Brak mikrotransakcji, przyjazna społeczność i oddany deweloper, który aktywnie słucha opinii graczy, są często chwalone. Gra nie jest jednak pozbawiona wad. Interfejs i sterowanie są często opisywane jako niezgrabne i przestarzałe, a funkcje jakości życia, takie jak śledzenie zadań lub minimapy, są szczególnie nieobecne. Rozmowy czasami wymagają wpisywania określonych słów, co może być uciążliwe. Walka to kolejny słaby punkt, z nieprecyzyjnymi automatycznymi atakami i brakiem wyraźnego systemu agresji. SimPlayerzy są wyróżniającą się cechą, ale ich zachowanie może czasami wydawać się zbyt oskryptowane. Niektórzy gracze uważają również, że świat jest zbyt pusty, a oprawa wizualna przestarzała lub nieatrakcyjna.
Zawartość wczesnego dostępu w skrócie
Erenshor jest obecnie dostępny we wczesnym dostępie w regularnej cenie 20 dolarów. Jednak do 21 kwietnia deweloper Burgee Media oferuje 10% zniżki na premierę, dzięki czemu cena spadnie do około 18 dolarów. Za tę kwotę gracze otrzymują już solidne podstawy: cztery grywalne klasy, rozległy świat z ponad 36 unikalnymi strefami, ponad 800 przedmiotów i setki różnych postaci niezależnych. Obecny limit poziomu wynosi 35, który będzie również maksymalny w momencie premiery. Według dewelopera, szacowany czas rozgrywki waha się między 100 a 150 godzinami, choć ci, którzy chcą dopracować swoje postacie, mogą wydać znacznie więcej. Faza wczesnego dostępu ma potrwać około 18 miesięcy. Dla tych, którzy wciąż się wahają, dostępne jest darmowe demo można wypróbować przed podjęciem decyzji.