Steam Play otrzymuje Nvidia Reflex poprzez aktualizację VKD3D-Proton w systemie Linux
VKD3D-Proton, warstwa przejściowa dla Steam Play w systemie Linux, otrzymała aktualizację. Dodaje ona wsparcie dla Nvidia Reflexktóra ma na celu skrócenie czasu reakcji systemu poprzez umożliwienie GPU renderowania klatek niemal natychmiast po ich przygotowaniu przez CPU. Innymi słowy, utrzymuje procesor i grafikę w synchronizacji.
Oznacza to, że Steam Play na Linuksie może potencjalnie oferować płynniejsze ogólne wrażenia. Nowa aktualizacja VKD3D-Proton to jednak nie tylko technologia Nvidia Reflex. Wprowadza ona również szereg nowych dodatków. Obejmuje to D3D12 Render Pass API, Shader Model 6.7 dla kompatybilnych sterowników Vulkan oraz wiele optymalizacji wydajności.
Nowa aktualizacja VKD3D-Proton 2.12 naprawia również sporą liczbę błędów, w tym poprawki zawieszania się GPU na NV w Unreal Engine 5 Lyra Demo i Warhammer: Darktide. Pełną listę zmian mogą Państwo sprawdzić na załączonym na końcu obrazku.
Wszystko to jest dobrą wiadomością dla użytkowników Steam Deck(dostępnego na Amazon). W końcu te nowe dodatki w VKD3D-Proton pozwalają handheldowi do gier korzystać z różnych technologii w branży. Mogą Państwo odwiedzić oficjalne repozytorium GitHub VKD3D-Proton 2.12 poprzez ten link aby ją pobrać.