Notebookcheck Logo

SteamOS 3.5.17 z ulepszeniami dla handheldów Steam Deck i Steam Deck OLED

Valve twierdzi, że ulepszyło SteamOS w wielu obszarach dzięki SteamOS 3.5.17. (Źródło obrazu: Notebookcheck)
Valve twierdzi, że ulepszyło SteamOS w wielu obszarach dzięki SteamOS 3.5.17. (Źródło obrazu: Notebookcheck)
Valve wydało nowe stabilne aktualizacje dla Steam Deck i Steam Deck OLED. Dostarczone jednocześnie, Valve podzieliło udoskonalenia na aktualizację klienta, nową wersję SteamOS i dedykowane aktualizacje oprogramowania układowego dla obu handheldów do gier.
Gaming Handheld Software

Valve w końcu wydało nową stabilną aktualizację SteamOS. Podsumowując, firma spędziła ostatni miesiąc testując kilka nowych kompilacji SteamOS, zaczynając od SteamOS 3.5.14. Następnie Valve wydało SteamOS 3.5.15 i SteamOS 3.5.16, zanim zdecydowało się na SteamOS 3.5.17 jako nową stabilną aktualizację.

Nic dziwnego, że Valve wprowadziło wszystkie zmiany z wcześniejszych wersji beta do SteamOS 3.5.17. W związku z tym stabilna wersja aktualizacji zawiera dziesiątki zmian, w tym dziesięć mających na celu poprawę wydajności SteamOS. Na przykład zamknięcie okna gry w sposób, który Valve określa jako "nieczysty", nie powinno już powodować zablokowania rdzenia procesora na 100% na Steam Deck lub Steam Deck OLED. Co więcej, SteamOS 3.5.17 zawiera firmware 120 i firmware 107 odpowiednio dla Steam Deck i Steam Deck OLED, które rozwiązuje "kilka problemów z kompatybilnością USB".

Nawiasem mówiąc, do SteamOS 3.5.17 dołącza nowa aktualizacja klienta Steam Deck, która jest dostępna dla urządzeń Steam Deck i Steam Deck OLED. W oparciu o oficjalny dziennik zmian Valve, najnowsza stabilna aktualizacja klienta rozwiązuje komunikat "weryfikujący instalację", który mógł nieprawidłowo wyświetlać się przy każdym uruchomieniu. Ponadto aktualizacja powinna naprawić błąd, który powodował nieskończoną animację ładowania podczas zdalnego przesyłania strumieniowego z innego komputera na Steam Deck. Dla porównania, pełny dziennik zmian dla SteamOS 3.5.17 jest następujący:

Ogólne

  • Naprawiono czarny ekran podczas uruchamiania Forza Horizon 4 i innych tytułów na Steam Deck OLED.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego modyfikacja ustawień w menedżerze partycji na pulpicie mogła uniemożliwić zamontowanie karty SD i wyświetlenie jej w Steam.
  • Naprawiono błąd w trybie pulpitu, który powodował, że upuszczenie folderu na pulpicie błędnie tworzyło skrót dla każdego elementu w folderze.
  • Naprawiono awarie podczas przesyłania strumieniowego z/do Decka za pomocą Steam Remote Play.
  • Dodano limit czasu do ekranu wyboru rozruchu.
  • Naprawiono awarię WiFi, w której niektóre pasma powodowały, że sterownik próbował ustawić nieprawidłową liczbę strumieni przestrzennych.
  • Dodano suwak do kontrolowania jasności diody LED stanu (diody LED ładowarki). Ustawienie to można znaleźć w Ustawienia -> Wyświetlacz.
  • Naprawiono przypadek, w którym WiFi nie łączyło się w określonych warunkach.
  • Naprawiono możliwą awarię sesji podczas podłączania wyświetlacza HDR.
  • Naprawiono rzadką awarię sesji podczas zamykania aplikacji.
  • Poprawiono obsługę awarii GPU.

Wydajność

  • Wiele ulepszeń wydajności dla Persona 3 Reload.
  • Naprawiono nakładkę wydajności wyświetlającą prędkość zegara GPU jako pomiar chwilowy, a nie średnią, co powodowało mylące liczby.
  • Jest to zgodne z zachowaniem SteamOS 3.4.11.
  • Poprawiono sytuację, w której prezentacja klatek w grze mogła się blokować z powodu buforów przesyłanych przez Steam lub inne okna, usuwając potencjalne źródło zacinania się gry.
  • Dodano dodatkowy wykres synchronizacji klatek do nakładki wydajności czwartego poziomu. Gdy włączony jest ogranicznik klatek lub vsync, pokazuje on czasy, w których klatki są przerzucane na wyświetlacz, a nie czasy renderowania po stronie aplikacji.
  • Naprawiono błąd powodujący zacinanie się w niektórych grach, które buforują wiele klatek z wyprzedzeniem.
  • Różne ulepszenia wydajności kompozytora.
  • Zmniejszono liczbę zacięć, gdy filtr skalowania w górę był ustawiony na FSR lub NIS przy dużym obciążeniu GPU.
  • Naprawiono błąd dotyczący odstępów między klatkami i zacinania się, szczególnie wpływający na niektóre wyświetlacze zewnętrzne.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wyświetlacz czasami blokował się na 60 Hz po powrocie ze stanu uśpienia w interfejsie Steam.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego rdzeń mógł utknąć na 100% CPU, jeśli okno gry zostało zamknięte w nieczysty sposób.

Grafika

  • Naprawiono nieznaczną desaturację HDR na niektórych zewnętrznych wyświetlaczach DisplayPort.
  • Poprawiono mapowanie gamutu dla tytułów HDR na Deck OLED.
  • Naprawiono błąd w niektórych grach HDR, który powodował, że poruszanie kursorem w tej samej klatce co zamknięcie gry powodowało nieprawidłowe kolory w kolejnych uruchomieniach gry.
  • Naprawiono nieprawidłowe kolory (gamma) podczas korzystania ze Steam In-Home Streaming.
  • Naprawiono spójność pojawiania się i zanikania aplikacji.
  • Naprawiono lekko rozmazany obraz podczas streamowania z Decka za pomocą Steam Remote Play.

Wejście

  • Poprawiono emulację myszy i klawiatury kontrolera, gdy Steam nie jest uruchomiony, w tym włączono obsługę przewijania w pionie i poziomie na lewym gładziku.
  • Dodano obsługę kontrolerów HyperX Clutch Gladiate.
  • Naprawiono restart systemu po podłączeniu kontrolerów Joy-Con.
  • Nieznacznie poprawiono śledzenie narożników na gładzikach OLED Steam Deck.
  • Naprawiono problem z podwyższonym poziomem hałasu czujników nacisku gładzika. Dotyczy tylko niektórych konfiguracji.

Firmware 120 (LCD) / 107 (OLED)

  • Naprawiono kilka problemów z kompatybilnością USB.
  • Uwaga dla deweloperów: Zmienia domyślny tryb USB z powrotem na XHCI (tylko host), podczas gdy badane są problemy z trybem podwójnej roli urządzenia.

Źródło(a)

Steam (1) (2)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 03 > SteamOS 3.5.17 z ulepszeniami dla handheldów Steam Deck i Steam Deck OLED
Alex Alderson, 2024-03- 5 (Update: 2024-03- 5)