Stellantis na razie wstrzymuje się z Tesla NACS, oceniając partnerstwa zewnętrzne i własne rozwiązania dla sieci EV
Stellantis skomentował niedawną falę wiadomości o innych producentach pojazdów elektrycznych i dostawcach ładowarek, którzy spieszą się z przyjęciem sprzętu do ładowania NACS Tesli do przyszłych przedsięwzięć. Stellantis, który jest właścicielem takich marek jak Alfa Romeo, Dodge, RAM, Jeep i Chrysler, wydał oświadczenie dla Reuters w którym stwierdził, że nie jest jeszcze gotowy na przyjęcie sprzętu do ładowania NACS, wyjaśniając, że ocenia szereg opcji w miarę rozwoju swojego portfolio pojazdów elektrycznych.
W tej chwili nadal oceniamy standard NACS i z niecierpliwością czekamy na dalsze dyskusje w przyszłości. Skupiamy się na zapewnieniu klientom jak najlepszych doświadczeń związanych z ładowaniem. Nasza marka Free2Move Charge będzie oferować bezproblemowe, proste rozwiązania, zarówno w domu, jak i w podróży, dzięki partnerstwu z dostawcami usług ładowania" - Stellantis
Ta odpowiedź bardzo przypomina postawę "poczekaj i zobacz", jaką Stellantis przyjął w odniesieniu do pojazdów elektrycznych jako całości, więc nie jest to całkowicie zaskakujące.
Brama powodziowa pękła pod koniec maja, kiedy Ford ogłosił współpracę z Teslą w celu wprowadzenia sprzętu do ładowania NACS do swoich przyszłych pojazdów elektrycznych. Od tego czasu, General Motors i wielu dostawców usług ładowania pojazdów elektrycznych również przyłączyło się do działań mających na celu szersze przyjęcie NACS. Reakcja opinii publicznej na te posunięcia była w dużej mierze pozytywna, a wielu posunęło się nawet do stwierdzenia, że nie kupiliby pojazdu elektrycznego, który nie miałby portu NACS.
Istnieją również krytycy , którzy potępiają szerszemu przyjęciu NACS, powołując się na obawy dotyczące prawdziwie otwartych i certyfikowanych standardów, i chociaż obawy te są z pewnością uzasadnione, ważne jest również, aby wziąć pod uwagę, że NACS jest głównie standardem fizycznym, a nie elektrycznym. Dostępne są już adaptery do konwersji NACS na CCS i odwrotnie, choć wiele z nich nie oferuje szybkiego ładowania, które czyni sieć Tesli tak atrakcyjną. Z drugiej strony Tesla z pewnością byłaby bardzo zadowolona, gdyby więcej marek popchnęło konsumentów w kierunku jej sieci Supercharger.
Kup adapter ładowania Monzaryan Tesla do J1772 80 A, 250 V na Amazon.
To accelerate EV adoption and make the transition successful for our customers, we must improve the charging infrastructure. Excited to work with @ElonMusk & @Tesla to give our @Ford EV owners access to the Tesla charging network.
— Jim Farley (@jimfarley98) May 25, 2023
Details here: https://t.co/Oo61BEVGhc https://t.co/WZhdDFqyjX