Notebookcheck Logo

Stellantis na razie wstrzymuje się z Tesla NACS, oceniając partnerstwa zewnętrzne i własne rozwiązania dla sieci EV

RAM REV 1500 jest obecnie prawdopodobnie najistotniejszym pojazdem elektrycznym Stellantis na rynku amerykańskim. (Źródło zdjęcia: RAM)
RAM REV 1500 jest obecnie prawdopodobnie najistotniejszym pojazdem elektrycznym Stellantis na rynku amerykańskim. (Źródło zdjęcia: RAM)
Podczas gdy marki takie jak Ford i GM wskoczyły na pokład pociągu NACS, istnieje wiele podmiotów z branży pojazdów elektrycznych, które albo całkowicie odrzuciły koncepcję przyjęcia NACS, albo na razie się wstrzymują. Stellantis wydaje się być jednym z tych drugich, stwierdzając, że obecnie ocenia standard, ale nie ma żadnych ogłoszeń. Przyjęcie NACS przez Stellantis może dać nadchodzącemu elektrycznemu pickupowi RAM znacznie mocniejszą szansę na konkurowanie z Cybertruckiem na równych zasadach, biorąc pod uwagę nastroje konsumentów wokół debaty NACS vs CCS.
E-Mobility Launch Business

Stellantis skomentował niedawną falę wiadomości o innych producentach pojazdów elektrycznych i dostawcach ładowarek, którzy spieszą się z przyjęciem sprzętu do ładowania NACS Tesli do przyszłych przedsięwzięć. Stellantis, który jest właścicielem takich marek jak Alfa Romeo, Dodge, RAM, Jeep i Chrysler, wydał oświadczenie dla Reuters w którym stwierdził, że nie jest jeszcze gotowy na przyjęcie sprzętu do ładowania NACS, wyjaśniając, że ocenia szereg opcji w miarę rozwoju swojego portfolio pojazdów elektrycznych.

W tej chwili nadal oceniamy standard NACS i z niecierpliwością czekamy na dalsze dyskusje w przyszłości. Skupiamy się na zapewnieniu klientom jak najlepszych doświadczeń związanych z ładowaniem. Nasza marka Free2Move Charge będzie oferować bezproblemowe, proste rozwiązania, zarówno w domu, jak i w podróży, dzięki partnerstwu z dostawcami usług ładowania" - Stellantis

Ta odpowiedź bardzo przypomina postawę "poczekaj i zobacz", jaką Stellantis przyjął w odniesieniu do pojazdów elektrycznych jako całości, więc nie jest to całkowicie zaskakujące.

Brama powodziowa pękła pod koniec maja, kiedy Ford ogłosił współpracę z Teslą w celu wprowadzenia sprzętu do ładowania NACS do swoich przyszłych pojazdów elektrycznych. Od tego czasu, General Motors i wielu dostawców usług ładowania pojazdów elektrycznych również przyłączyło się do działań mających na celu szersze przyjęcie NACS. Reakcja opinii publicznej na te posunięcia była w dużej mierze pozytywna, a wielu posunęło się nawet do stwierdzenia, że nie kupiliby pojazdu elektrycznego, który nie miałby portu NACS.

Istnieją również krytycy , którzy potępiają szerszemu przyjęciu NACS, powołując się na obawy dotyczące prawdziwie otwartych i certyfikowanych standardów, i chociaż obawy te są z pewnością uzasadnione, ważne jest również, aby wziąć pod uwagę, że NACS jest głównie standardem fizycznym, a nie elektrycznym. Dostępne są już adaptery do konwersji NACS na CCS i odwrotnie, choć wiele z nich nie oferuje szybkiego ładowania, które czyni sieć Tesli tak atrakcyjną. Z drugiej strony Tesla z pewnością byłaby bardzo zadowolona, gdyby więcej marek popchnęło konsumentów w kierunku jej sieci Supercharger.

Kup adapter ładowania Monzaryan Tesla do J1772 80 A, 250 V na Amazon.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 06 > Stellantis na razie wstrzymuje się z Tesla NACS, oceniając partnerstwa zewnętrzne i własne rozwiązania dla sieci EV
Julian van der Merwe, 2023-06-14 (Update: 2023-06-14)