Nvidia od dłuższego czasu nie miała większych problemów ze sterownikami GPU do gier. Fani Team Green zawsze rzucają w twarz fanom AMD lepszą stabilnością sterowników, ale wygląda na to, że sytuacja stała się trudniejsza dla Nvidii od czasu premiery nowej serii RTX 5000. Podczas gdy producenci GPU zazwyczaj zapewniają wsparcie dla ostatnich 3-4 generacji GPU, sterowniki Nvidii (572.XX), które wprowadziły wsparcie dla nowych kart RTX 5000 wydają się powodować spore problemy dla GPU poprzedniej generacji, skłaniając twórców gier do rekomendowania starszych sterowników tylko po to, by ominąć wszystkie problemy z niestabilnością.
Nawet karty RTX 5000 nie zostały oszczędzone, jeśli chodzi o problemy z niestabilnością, ale poprzednia generacja RTX 4000 i RTX 3000 częściej odnotowują nagłe awarie, zawieszanie się, artefakty i spadki liczby klatek na sekundę w przypadku sterowników 572.XX. Posiadacze kart graficznych Nvidia poprzedniej generacji zgłaszali problemy w kilku grach w ciągu ostatnich kilku miesięcy, a teraz twórcy gier pracują nad inZOI lub The First Berserker: Khazan zalecają wersję sterowników 566.36 dla kart RTX 4000 i RTX 3000. Mpr_reviews na X donosi, że sterowniki 566.xx naprawiają większość problemów ze starszymi kartami, jednak rozwiązanie to nie obsługuje niektórych funkcji DLSS wymaganych w najnowszej aplikacji Nvidii.
Niestety, posiadacze kart graficznych RTX 5000 nie mogą przejść na poprzednie wersje sterowników w celu zwiększenia stabilności, ponieważ tylko nowe sterowniki 572.XX obsługują najnowszą generację. Chociaż Nvidia wydaje teraz nowe wersje sterowników dość często, wydanie kart RTX 5000 było pełne podaż i problemy sprzętowe zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i laptopach, jest wyraźnym sygnałem, że Team Green nie koncentruje się na segmencie gier tak bardzo, jak w przeszłości, podczas gdy strona obliczeniowa i serwerowa odgrywają ogromną rolę w boomie sztucznej inteligencji z ostatnich kilku lat.