Spectre Divide, darmowa strzelanka multiplayer wydana we wrześniu 2024 roku, starała się odróżnić od gier takich jak Counter-Strike 2 i Valorant dzięki unikalnemu systemowi Duality, pozwalającemu graczom kontrolować dwie postacie jednocześnie. Gra została opracowana przez Mountaintop Studios, zespół weteranów branży z Respawn, Bungie i Riot Games.
Od 2020 roku studio zainwestowało ponad 60 milionów dolarów w rozwój Spectre Divide. Pomimo mocnego startu z około 400 000 graczy i szczytem 10 000 jednoczesnych użytkowników, zaangażowanie stale spadało. 12 marca deweloperzy ogłosili, że gra zostanie zamknięta w ciągu 30 dnico oznacza, że nie będzie sezonu 2. W rezultacie samo studio również zostanie zamknięte.
Spectre Divide nie było w stanie się utrzymać
Pomimo innowacyjnego podejścia, Mountaintop Studios nie zdołało zbudować trwałej społeczności graczy dla Spectre Divide. Okazało się to krytyczne, ponieważ gry jako usługi zależą od stałej bazy graczy, w przeciwieństwie do tradycyjnych gier w pełnej cenie, które zwracają koszty dzięki jednorazowej sprzedaży. Aby model usługi na żywo był zrównoważony finansowo, wystarczająca liczba graczy musi regularnie powracać i być skłonna do wydawania pieniędzy na zakupy w grze, przepustki bojowe lub rozszerzenia.