Notebookcheck Logo

Strzelanka multiplayer z budżetem 60 milionów dolarów zostaje zamknięta po zaledwie jednym sezonie

Multiplayerowa strzelanka Spectre Divide zostanie zakończona przed drugim sezonem. (Źródło obrazu: Steam)
Multiplayerowa strzelanka Spectre Divide zostanie zakończona przed drugim sezonem. (Źródło obrazu: Steam)
Spectre Divide miało na celu wyróżnienie się na rynku strzelanek wieloosobowych dzięki swojemu systemowi Duality, ale walczyło o utrzymanie zaangażowania graczy. Pomimo budżetu deweloperskiego w wysokości około 60 milionów dolarów, gra została zamknięta po zaledwie jednym sezonie.
Gaming Fail

Spectre Divide, darmowa strzelanka multiplayer wydana we wrześniu 2024 roku, starała się odróżnić od gier takich jak Counter-Strike 2 i Valorant dzięki unikalnemu systemowi Duality, pozwalającemu graczom kontrolować dwie postacie jednocześnie. Gra została opracowana przez Mountaintop Studios, zespół weteranów branży z Respawn, Bungie i Riot Games.

Od 2020 roku studio zainwestowało ponad 60 milionów dolarów w rozwój Spectre Divide. Pomimo mocnego startu z około 400 000 graczy i szczytem 10 000 jednoczesnych użytkowników, zaangażowanie stale spadało. 12 marca deweloperzy ogłosili, że gra zostanie zamknięta w ciągu 30 dnico oznacza, że nie będzie sezonu 2. W rezultacie samo studio również zostanie zamknięte.

Spectre Divide nie było w stanie się utrzymać

Pomimo innowacyjnego podejścia, Mountaintop Studios nie zdołało zbudować trwałej społeczności graczy dla Spectre Divide. Okazało się to krytyczne, ponieważ gry jako usługi zależą od stałej bazy graczy, w przeciwieństwie do tradycyjnych gier w pełnej cenie, które zwracają koszty dzięki jednorazowej sprzedaży. Aby model usługi na żywo był zrównoważony finansowo, wystarczająca liczba graczy musi regularnie powracać i być skłonna do wydawania pieniędzy na zakupy w grze, przepustki bojowe lub rozszerzenia.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 03 > Strzelanka multiplayer z budżetem 60 milionów dolarów zostaje zamknięta po zaledwie jednym sezonie
Marius Müller, 2025-03-15 (Update: 2025-03-15)