Subaru planuje cztery pojazdy elektryczne do 2026 roku, starając się zdobyć udział w rynku EV po tym, jak pozostało w tyle za Teslą i innymi konkurentami
Subaru ujawniło, że planuje znacznie zwiększyć swoje przyczółki w przestrzeni pojazdów elektrycznych, pomimo bycia spóźnionym, według InsideEVs. Najbardziej ekscytujące - lub rozczarowujące, jeśli jesteś fanem WRX starego - ogłoszenie w raporcie jest to, że japońska marka planuje dodać trzy kolejne elektryczne crossover SUV do swojej linii, przynosząc w sumie do czterech. Nie ujawnił wiele więcej o swoich planach elektryfikacji innych niż planuje drastycznie zwiększyć swoje zdolności produkcyjne, aby sprostać popytowi na pojazdy elektryczne.
Subaru ogłosiło również, że planuje rozszerzyć swoją linię produkcyjną EV, aby osiągnąć 200 000 sprzedaży pojazdów elektrycznych rocznie do 2026 roku. Dla porównania, Tesla sprzedała ponad 400 000 pojazdów tylko w pierwszych czterech miesiącach 2023 roku. Dogrywanie nie jest łatwe, ale spalanie wewnętrzne nigdzie się nie wybiera w pośpiechu i prawdopodobnie wraz z rozwojem sieci ładowania, a rynek pojazdów elektrycznych nadal rośnie, Tesla zacznie tracić przewagę pierwszego wchodzącego na rynek.
Obecnie Subaru sprzedaje tylko jeden pojazd elektryczny - crossover Solterra z napędem na wszystkie koła. Subaru Solterra EV jest dość kompetentnym pojazdem dzięki układowi napędowemu AWD o mocy 215 KM, nawet jeśli jego 228-milowy zasięg jest nieco rozczarowujący. Nie jest niczym niezwykłym, że warianty AWD pojazdów elektrycznych uzyskują niższe wyniki w dziale zasięgu, ale Subaru będzie musiało poprawić liczby dotyczące zasięgu, jeśli planuje konkurować w jakikolwiek poważny sposób. Tesla Model Y Long Range AWDna przykład, posiada ponad 100 mil więcej zasięgu i jest w mniej więcej tej samej cenie.
Źródło(-a)
InsideEVs, Subaru [PDF], Counterpoints Research