Notebookcheck Logo

Super Bowl LVIII wykorzystuje więcej technologii AR, AI, kamer i technologii bezprzewodowych niż wszystkie poprzednie mecze i być może całkowita liczba piosenek Swift

Super Bowl LVIII wykorzysta więcej technologii niż wszystkie poprzednie mecze, w tym najnowsze oprogramowanie AI i AR. (Źródło: Allegiant Stadium)
Super Bowl LVIII wykorzysta więcej technologii niż wszystkie poprzednie mecze, w tym najnowsze oprogramowanie AI i AR. (Źródło: Allegiant Stadium)
Super Bowl LVIII będzie wykorzystywać więcej technologii niż wszystkie poprzednie mecze. Fani futbolu Chiefs i 49ers będą bawić się i łączyć z grą dzięki licznym technologiom AR, AI, kamerom, łączności bezprzewodowej i innym, podczas gdy Swifties będą obserwować swój numer jeden jak jastrząb.

Super Bowl LVIII wykorzysta więcej najnowocześniejszych technologii niż wszystkie poprzednie mecze, aby łączyć, bawić i chronić fanów futbolu Chiefs i 49ers.

Kibice wchodzący na stadion zobaczą największy zewnętrzny wyświetlacz LED używany w piłce nożnej dzięki firmie Samsung. Wyświetlacz o powierzchni 27 600 stóp kwadratowych jest tylko jednym z 2553 wyświetlaczy znajdujących się na całym Allegiant Stadium, który obejmuje tablicę wyników o powierzchni 12 250 stóp kwadratowych i dwie tablice wideo o powierzchni 5 978 stóp kwadratowych nad boiskiem.

Transmisja 4K HDR CBS jest rejestrowana przez 165 kamer, w tym 24 kamery zrobotyzowane, 23 kamery AR i 3 drony. Kamery Sony HDC-4800 są używane do nagrywania filmów 4K HDR z prędkością do 479,52 klatek na sekundę, co pozwala na uzyskanie doskonałych powtórek w zwolnionym tempie. W odpowiedzi na zeszłoroczną wpadkę Butkera, w tym roku na słupkach pojawi się 6 nowych kamer.

SpongeBob Kanciastoporty i obsada Bikini Bottom pojawią się na żywo podczas symulacji Nickelodeon dzięki technologii green screen wykorzystującej kamery AR. Podczas tej wersji związanej ze Slime'em planowane są akrobacje i niespodzianki na osobistym stoisku, a także online we współpracy z Roblox. Ponadto, filtr AR SpongeBoba może zmienić wszystkich w podwodnych fanów.

Poszczególne filmy z zawodnikami drużyny zostały nakręcone na wirtualnej scenie przy użyciu tła XR stworzonego w Unreal Enginepopularnym silniku gier wykorzystywanym do tworzenia gier Bioshock i Fortnite oraz wirtualnych środowisk. Pozwoliło to producentom na umieszczenie graczy na dachu z szerokim widokiem na Vegas i jako gigantów w mieście bez obecności graczy w Las Vegas.

Podczas Super Bowl 2024 zadebiutuje Digital Athlete, współpraca NFL AI/ML z Amazon Web Services w celu poprawy zdrowia piłkarzy, zapewniając jednocześnie ciągłe śledzenie 3D wszystkich osób na boisku. 38 kamer 5K rejestruje materiał z prędkością 60 klatek na sekundę i przesyła go do chmury AWS, gdzie wirtualni zawodnicy są odtwarzani i analizowani przez sztuczną inteligencję. W połączeniu z treningiem ML, sztuczna inteligencja rozpoznaje kontakt, który może skutkować poważnymi urazami głowy i ciała, aby proaktywnie ostrzegać trenerów o zagrożonych zawodnikach.

Technologia Snapchat zostanie zintegrowana z ekranami wideo, aplikacją i doświadczeniami zakupowymi. Soczewki AR z motywami drużyn, soczewki z koszulkami NFL wykorzystujące technologię Live Garment Transfer oraz lustro Snap AR zapewnią wciągające wrażenia drużynowe. Soczewka NFL Super Bowl Lens jest zintegrowana z pytaniami, aby umożliwić Snapchatterom przewidywanie zwycięzcy meczu poprzez przechylanie głowy.

Aby poradzić sobie z ogromnymi wymaganiami dotyczącymi danych dla fanów podczas meczu, Verizon zainstalował ponad 200 radiotelefonów 5G mmWave na całym Allegiant Stadium, a także zmodernizował linie światłowodowe w mieście. Podczas zeszłorocznego meczu 60% uczestników, którzy byli klientami Verizon, wykorzystało prawie 48 TB danych na posty i tweety.

Oczywiście cały ten dostęp wiąże się z zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa, od prób kradzieży informacji o fanach po zakłócanie gry. Większość przygotowań jest utrzymywana w tajemnicy w celu utrzymania mechanizmów obronnych, ale ponad 100 agencji, w tym FBI, NORAD, a nawet National Weather Service, współpracowało z wielomiesięcznym wyprzedzeniem w zakresie wszystkich potencjalnych zagrożeń. Bezpieczeństwo gry będzie monitorowane z Las Vegas Fusion Center przy użyciu najnowszych technologii wykrywania bomb i terroryzmu, podczas gdy 144th Fighter Wing zapewnia ochronę myśliwców F-15 Eagle nad głową.

To, czy liczba technologii wykorzystanych do produkcji i ochrony Super Bowl LVIII jest większa niż liczba piosenek Swift, jest przedmiotem debaty, ale jedno może być prawdą - połowa publiczności będzie oglądać mecz, a druga połowa będzie obserwować swój numer jeden jak jastrząb. Czytelnicy, którzy wciąż nie zaczęli handlować bransoletkami, mogą zacząć słuchać od jej pierwszej ostatecznej płyty.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 02 > Super Bowl LVIII wykorzystuje więcej technologii AR, AI, kamer i technologii bezprzewodowych niż wszystkie poprzednie mecze i być może całkowita liczba piosenek Swift
David Chien, 2024-02-12 (Update: 2024-08-15)