Fascynujący raport z 404 Media, który opiera się na danych od dewelopera TASBot, Alana Cecila, ujawnia, że Super Nintendo działa nieco szybciej każdego roku. W szczególności, częstotliwość taktowania procesora dźwięku Sony SPC700 nieznacznie wzrasta wraz z upływem czasu. Choć pierwotnie układ ten miał działać z częstotliwością 32 000 Hz, emulatory symulują ten układ SNES z częstotliwością taktowania 32 040 Hz, która została ustalona w 2007 roku.
Nowe badanie wykazało, że procesor audio działa dziś jeszcze szybciej. Jeden z użytkowników zaobserwował nawet częstotliwość taktowania na poziomie 32 182 Hz. Oznacza to, że Sony SPC700 jest o około 0,6 procent szybszy niż pierwotnie. Jest to rzekomo spowodowane ceramicznym rezonatorem, który jest odpowiedzialny za utrzymanie prędkości zegara, ale z czasem traci część swojej dokładności z powodu ciepła i innych czynników. Ponieważ SPC700 jest odpowiedzialny tylko za przetwarzanie dźwięku, nie powinno to tak naprawdę wpływać na szybkość renderowania gier SNES i przetwarzania danych wejściowych, więc ta oznaka starzenia się nie powinna w ogóle wpływać na zwykłych graczy.
Jednak szybszy procesor audio może wpływać na czas ładowania, ponieważ niektóre ekrany ładowania mogą być krótsze, gdy dane audio ładują się szybciej. W rezultacie speedrun wspomagany narzędziami nie działa już poprawnie, ponieważ ten rodzaj speedrunu obejmuje wejścia oparte na oprogramowaniu w precyzyjnie określonym czasie, więc nawet ekran ładowania krótszy o kilka klatek może mieć katastrofalne skutki. Jeśli Sony SPC700 wewnątrz Super Nintendo będzie nadal przyspieszać w ciągu najbliższych kilku dekad, może to również wpłynąć na ludzkie rekordy speedrun.