Notebookcheck Logo

Superchargers Tesla V4 są przystosowane do głębszego zalewania, ponieważ ujawniono dokładną długość kabla i obsługę Apple Pay

Cybertruck na doładowaniu V4 (zdjęcie: Mardak/TMC)
Cybertruck na doładowaniu V4 (zdjęcie: Mardak/TMC)
Po tym, jak Tesla oficjalnie ogłosiła prędkość ładowania swoich superładowarek V4 na poziomie 350 kW, ujawniono teraz wszystkie główne specyfikacje najszybszych stosów ładowania. Stojaki są zarówno przyszłościowe, jak i kompatybilne wstecz, ale nie są pozbawione problemów projektowych.
E-Mobility

Po kilku miesiącach wdrażania ich w Europie, Tesla zaczęła instalować swoje najnowsze ładowarki V4 Supercharger również w Stanach Zjednoczonych. Producent pojazdów elektrycznych Elona Muska oficjalnie potwierdził dla brytyjskich organów regulacyjnych, że ładowarka V4 Supercharger jest zdolna do ładowania z mocą 350 kW, choć do tej pory instalowała je z szafami przystosowanymi do prędkości V3 250 kW.

Wraz ze wzrostem liczby modeli takich jak Cybertruck, które są zdolne do szybszego ładowania, Tesla prawdopodobnie zacznie modernizować infrastrukturę swoich stosów V4 pod kątem wyższej mocy. Na razie mają one inne zalety, takie jak dłuższe kable i terminale do płatności kartąale nie są też pozbawione problemów, takich jak kable spadające w brudzie i śniegu z powodu ujemnych temperatur.

Specyfikacja doładowania Tesla V4

Dokładna długość tych samych kabli, które sprawiają, że podłączanie które ułatwiają podłączanie pojazdów elektrycznych innych niż Tesla, została teraz ujawniona, wraz z dodatkowymi specyfikacjami doładowania V4. Kabel V4 ma dokładnie 10 stóp (3 metry), znacznie dłużej niż wcześniej, ponieważ biegnie po zewnętrznej stronie stoiska, a Tesla już teraz mówi, że zajmie się kwestią cięższego kabla wypadającego z kabury w chłodniejsze dni.

Wyższe pale V4 mają również dosłownie wyższą tolerancję bezpieczeństwa na wodę, ponieważ mogą wytrzymać zanurzenie w wodzie do 1 metra (3,28 stopy), więc ulewne deszcze i zalanie stacji doładowania V4 powinny być nieco mniejszym problemem niż w przypadku ich braci V3.

Z drugiej strony, pale V4 mają prawie 2 metry wysokości, co niektórzy narzekają, że blokuje widok za nimi, w przeciwieństwie do stacji z doładowaniami V2/V3, które są mniejsze i oferują lepszą widoczność ze względu na wycięcie wewnętrznego pierścienia, w którym biegnie ich krótszy kabel.

Niestety, Tesla potwierdza moc wyjściową 250 kW dla swoich doładowań V4, choć konieczne jest wyjaśnienie, że jest to "certyfikowana maksymalna moc z szafą V3". Szafa V3 to jednak wszystko, co jest obecnie instalowane. Według Drew Baglino z Tesli, kiedy zmodernizuje stosy V4 do ich znamionowej mocy 350 kW, będą one w stanie ładować 800V Cybertruck w mniej niż 20 minut.

Inną nowością jest dodanie płatności kartą do doładowań V4 w miejscach takich jak Europa, gdzie wymagane jest publiczne finansowanie ładowarek EV. Stosy są najwyraźniej wyposażone w "zintegrowany licznik prądu stałego", podczas gdy dodanie 3,5-calowego ekranu dotykowego terminala płatniczego jest opcjonalne. Superchargers V4 obsługują również większość zbliżeniowych form płatności, w tym Apple Pay i Google Pay, potwierdza Tesla.

Najlepsze jest jednak to, że ładowarki V4 Superchargers obsługują wszystkie systemy Tesli open-source NACS takie jak wsteczna kompatybilność z istniejącymi portami i złączami EV, a także"otwarte standardy komunikacji", dzięki czemu zewnętrzni instalatorzy, tacy jak BPktóry zamówił je o wartości 100 milionów dolarów, mogą je oznaczyć białą etykietą według własnego uznania.

Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon

Wymiary doładowania Tesla V4
Wymiary doładowania Tesla V4
Specyfikacja doładowania Tesla V4
Specyfikacja doładowania Tesla V4

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 01 > Superchargers Tesla V4 są przystosowane do głębszego zalewania, ponieważ ujawniono dokładną długość kabla i obsługę Apple Pay
Daniel Zlatev, 2024-01-16 (Update: 2024-01-16)