Superchargers Tesli rywalizują z nową siecią szybkiego ładowania GM, BMW, Mercedesa, Hondy i Hyundaia, która opiera się na dotacjach Bidena
Siedem marek motoryzacyjnych, które łącznie posiadają prawie połowę amerykańskiego rynku pojazdów - GM, Stellantis, Mercedes, BMW, Hyundai, Kia i Honda - ogłosiło nową ogólnokrajową sieć ładowania pojazdów elektrycznych, która będzie rywalizować z Superchargers Tesli pod względem skali i zakresu. Wcześniej, Hyundai powiedział, że waha się przed przyjęciem standardu NACS Tesli, ponieważ jego Superchargers są zbyt wolne dla nowoczesnego układu napędowego 800V swojego pojazdu elektrycznego.
Zamiast tego, specjalna firma utworzona do tego zadania ma na celu zbudowanie 30 000 szybkich ładowarek do pojazdów elektrycznych w Ameryce Północnej, opierając się na 7,5 miliarda dolarów przeznaczonych przez prezydenta Bidena na infrastrukturę https://www.notebookcheck.net/Biden-s-subsidized-made-in-America-Tesla-Supercharger-network-starts-with-CCS-compatible-Magic-Dock-powering-a-Rivian.697057.0.html wzdłuż głównych autostrad, w miastach i na obszarach wiejskich.
Tesla będzie uczestniczyć z nie mniej niż 7,500 Superchargers i ładowarek docelowych w dotowanym przez rząd programie National Electric Vehicle Infrastructure (NEVI), dodając do swojej obecnej listy około 20 000 punktów ładowania w USA. Na całym świecie Tesla ma obecnie ponad 48 000 ładowarek do pojazdów elektrycznych, jak pochwaliła się podczas prezentacji wyników za II kwartał.
Z 30 000 ładowarek w samych Stanach Zjednoczonych, nowa sieć z łatwością rywalizowałaby z Teslą, co Biały Dom z zadowoleniem przyjął jako ważny krok w kierunku realizacji celu, jakim jest uruchomienie "ogólnokrajowej sieci 500 000 ładowarek pojazdów elektrycznych" sponsorowanych z pieniędzy federalnych do 2030 roku. Sekretarz prasowy Białego Domu skomentował, że rywal sieci Supercharger "stworzy nowe miejsca pracy w związkach zawodowych przy instalacji i konserwacji". "Uważamy, że jest to ważny krok naprzód" - dodał.
Aby zakwalifikować się do rządowego finansowania, nowa sieć ładowania będzie obejmować zarówno złącza Tesla NACS, jak i zwykłe złącza CCS na palach wyprodukowanych w USA. Spółka joint venture ogłosiła również, że będzie dążyć do tego, aby jej lokalizacje ładowania pojazdów elektrycznych przypominały stacje benzynowe, wraz z toaletami, jedzeniem i handlem detalicznym.
Pobierz złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon