Superchargers nie pogorszą zasięgu baterii Tesli Model Y lub Model 3 bardziej niż powolne ładowanie
Tesla niedawno wyprodukowała model 350 kW najnowszej ładowarki V4, w porównaniu do 250 kW lub 150 kW obecnych ładowarek V3 lub V2 w USA. Okazuje się jednak, że te prędkości ładowania nie spowodują większej degradacji akumulatora samochodu Tesla niż powolne ładowanie na ładowarkach docelowych lub przez noc w domu.
Według nowego badania przeprowadzonego przez Recurrent, nie ma różnicy w degradacji zasięgu w czasie w pojazdach Tesli, których właściciele uzupełniają energię w szybkich ładowarkach DC przez ponad 90% czasu, a tymi, którzy robią to tylko od czasu do czasu. Są to oczywiście dwa skrajne przypadki, ponieważ większość właścicieli Tesli korzysta z kombinacji obu, ale Recurrent skupił się na skrajnościach właśnie po to, aby ustalić, czy Superchargers mają rzeczywisty wpływ na pozostałą pojemność baterii.
Przebadali 12 500 pojazdów Tesla i odkryli, że "nie ma statystycznie istotnej różnicy w degradacji zasięgu między Teslami, które szybko ładują się przez ponad 90% czasu, a tymi, które szybko ładują się przez mniej niż 10% czasu".
Recurrent ma wstępne dane, które pokazują podobny wniosek dla samochodów innych marek EV, ale ponieważ Tesle są najbardziej wszechobecnymi pojazdami elektrycznymi, chcieli mieć wystarczająco dużą reprezentatywną próbkę. "Krótko mówiąc, solidne systemy zarządzania temperaturą, napięciem i akumulatorem, w które zainwestowali producenci pojazdów elektrycznych, chronią ich akumulatory przed uszkodzeniem podczas rutynowego korzystania z szybkiej ładowarki" - dodają.
Istnieją oczywiście ekstremalne scenariusze użytkowania, które z pewnością spowodowałyby szybszą degradację baterii, takie jak superładowanie w zbyt gorącej lub zimnej pogodzie bez wstępnego przygotowania. Pojazdy Tesli powinny jednak wstępnie kondycjonować akumulator, gdy stacja Supercharger jest ustawiona jako miejsce docelowe lub po prostu jazda tam rozgrzewa go w chłodne dni, więc te skrajności są zwykle uwzględniane również pod względem degradacji akumulatora w czasie.
Sama Tesla ma wystarczająco dużo statystyk i długoterminowych obserwacji swoich pojazdów elektrycznych, aby z całą pewnością stwierdzić w swoim najnowszym raporcie Impact Report że potrzeba 200 000 mil aby akumulator jej samochodów uległ degradacji średnio o 12%, co jest zgodne z wynikami obecnego badania i ogólnie dobrze wróży długowieczności obecnych akumulatorów EV.