Superchargers nie są już wyłączne dla Tesli, ponieważ stacje innych firm są otwierane pod hasłem "Tesla dla wszystkich
Pierwszy V4 Supercharger która nie została zainstalowana przez Teslę, została otwarta z logo "Tesla dla wszystkich" w aplikacji do ładowania.
Niestety, stacje Supercharger są licencjonowane przez Tesla open-source NACS nadal mają moc wyjściową 250 kW.
W Wielkiej Brytanii, gdzie pierwsza zewnętrzna stacja Supercharger jest teraz otwarta pod marką sieci EVPoint, Tesla oficjalnie oceniła swoje stacje V4 jako zdolne do ładowania z mocą 350 kW prędkości ładowania.
Taka moc wymagałaby jednak infrastruktury elektrycznej do jej obsługi, a także większej liczby modeli Tesli z nowoczesnym układem napędowym 800 V, aby była wykonalna.
W każdym razie otwarcie pierwszej stacji z ładowarkami Superchargers, które nie noszą logo Tesli, jest kamieniem milowym, który może zapoczątkować szybszą rozbudowę infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Byłoby to dobre dla wszystkich właścicieli samochodów elektrycznych i było jednym z głównych argumentów Tesli podczas otwierania swojego doskonałego północnoamerykańskiego standardu ładowania dla wszystkich do licencjonowania i użytkowania.
Przy cenie 65 pensów za kWh, ceny na stacjach innych niż Tesla V4 wydają się być zgodne z innymi stacjami ładowania pojazdów elektrycznych w Wielkiej Brytanii, gdzie stawka za kWh jest najbardziej stroma w Europie, ale wciąż wyższa niż na własnych stacjach Supercharger Tesli.
Tesla zawarła niedawno ogromną umowę licencyjną z BP która powinna przynieść wdrożenie zewnętrznych stacji Supercharger o wartości 100 milionów dolarów, ponieważ gigant paliw kopalnych zabezpiecza swoje zakłady w erze pojazdów elektrycznych, a nowa stacja EVPoint jest doskonałym przykładem tego, czego można się spodziewać po takich umowach.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
Źródło(a)
EVPoint (X)