Superchargers wyglądające jak stacje benzynowe otwarte, ponieważ Tesla wycenia ładowanie Forda o 30% wyżej
Tesla musi zapewnić CCS w finansowanych przez władze federalne stacjach Superchargers i spełnia ten wymóg, budując sporną, wciąż ograniczoną liczbę stacji z połączonymi ładowarkami Magic Dock złączami.
Dopóki wszyscy producenci pojazdów elektrycznych, którzy ogłosili przyjęcie otwartego źródła Tesli NACS zaczną instalować je w swoich samochodach w przyszłym roku, potrzebne było jednak rozwiązanie tymczasowe. W przypadku Forda ma ono postać bezpłatnego adaptera CCS-to-NACS adaptera który dyrektor generalny Jim Farley przetestował niedawno i powiedział, że więcej informacji będzie dostępnych wkrótce.
Więcej informacji dostarczył już nie kto inny jak Tesla, która oficjalnie ogłosiła otwarcie swojej sieci Supercharger dla innych pojazdów elektrycznych za pomocą promocyjnego wideo, na którym została przyłapana filmowanie na początku tygodnia. Pokazuje on, jak łatwo jest podłączyć złącze Tesla NACS do adaptera CCS, a następnie do portu CCS w Fordzie, Rivian, GM, Volvo, Polestar lub jakimkolwiek innym pojeździe elektrycznym.
Ford F-150 Lightning Ceny doładowań Supercharger
- 12,99 USD/miesiąc
- +30% ceny PAYG za kWH
Ford był jednym z najwcześniejszych i najbardziej entuzjastycznie entuzjastów północnoamerykańskiego standardu ładowania Tesli, a jego pojazdy elektryczne są teraz pierwszymi, które uzyskały dostęp do Supercharger supercharger. Tesla twierdzi, że Rivian, GM, Volvo i Polestar pojawią się tej wiosny.
Jeśli chodzi o to, ile kosztuje ładowanie Forda F-150 Lightning lub Mustanga Mach-E w ładowarce Tesla Supercharger, zależy to od tego, czy ktoś otrzymuje stawkę członkowską, czy nie. Za opłatą abonamentową w wysokości 12,99 USD miesięcznie właściciele Fordów EV otrzymają takie same ceny za ładowanie na stacji Supercharger jak właściciele Tesli. Jeśli jednak chcą szybko ładować tylko okazjonalnie, Tesla wyceniła dostęp do Supercharger o około 30% wyżej za kWh niż w przypadku własnych samochodów elektrycznych.
Stacje Supercharger Tesli są największą i najbardziej ugruntowaną siecią ładowania pojazdów elektrycznych na świecie, a otwarcie ich dla innych samochodów elektrycznych może samo w sobie stać się znaczącym przedsięwzięciem biznesowym. Według analityków Wedbush superchargers mogą stać się kolejnymi stacjami benzynowymi i przynosić Tesli 10 miliardów dolarów rocznie do czasu wygaśnięcia dotacji federalnych w 2032 roku.
Nawet w najbardziej konserwatywnym scenariuszu przyjęcia pojazdów elektrycznych, sieć Supercharger może być warta 42 miliardy dolarów dla Tesli, według Morgan Stanley szacunki.
Doładowania z usługami stacji benzynowych
Aby wzmocnić tę perspektywę, Tesla otworzyła teraz pierwszą lokalizację Supercharger w Niemczech, która wygląda i działa podobnie jak zwykła stacja benzynowa przy autostradzie, wraz z dużymi ekranami wyświetlającymi aktualne ceny za kWH dla przejeżdżających samochodów.
Nie tylko to, ale pokazuje również godziny pracy kawiarni w środku, a także wymienia inne udogodnienia typowe dla stacji benzynowych, takie jak toalety, sklepy, a nawet strefa wypoczynkowa. Znak czasów.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
We're opening our Supercharger network to NACS-committed automakers starting today.
— Tesla Charging (@TeslaCharging) February 29, 2024
See supported vehicles → https://t.co/wATK8FdJKF pic.twitter.com/1iq4wFQY3a
Preisanzeige für den Ladestrom am @Tesla Supercharger in Peine. An dem Standort gibt es zusätzlich @EnBW DC (39 Ct. bei 17,99 Euro / Monat) und - ganz wichtig - den Direktverkauf von Rausch-Schokolade. Energie! Wer's noch nicht gesehen hat... pic.twitter.com/xunSpL7mmx
— Christoph Schwarzer (@c_schwarzer) March 1, 2024
Źródło(a)
Tesla, Christoph Schwarzer (X)