Wraz z oficjalną zapowiedzią bardzo oczekiwanego Switch 2, Nintendo potwierdziło również, że konsola może odtwarzać określoną liczbę gier GameCube, które są objęte subskrypcją Nintendo Switch Online + Expansion Pack, która kosztuje 49,99 USD rocznie. Nintendo potwierdziło już, że F-Zero GX, The Legend of Zelda: Wind Waker i Pokémon XD: Gale of Darkness znajdą się w tej ofercie.
Jednak te gry z GameCube będą dostępne tylko na Nintendo Switch 2, a nie na oryginalnym Switchu. Według nowej analizy przeprowadzonej przez Digital Foundry, nie ma ku temu żadnych technicznych powodów. Starszy układ Nvidia Tegra X1 byłaby absolutnie zdolna do emulowania gier z GameCube'a, a nawet Wii, co Nvidia zilustrowała porównywalnym chipsetem znajdującym się w Nvidia Shield TV. Shield TV może nawet przeskalować niektóre gry z GameCube'a do wyższej rozdzielczości i nadal uruchamiać je z prędkością prawie 60 klatek na sekundę.
Jak widać na poniższym filmie, Digital Foundry porównało kilka oryginalnych gier GameCube z ich emulowanymi wariantami Nintendo Switch 2. Nintendo Switch 2 renderuje tytuły z GameCube w rozdzielczości 1280 x 900 pikseli z antyaliasingiem. W porównaniu do rozdzielczości 480p z GameCube'a, gry wyglądają wyraźnie ostrzej, ale nie tak ostro jak 1920 x 1440 pikseli na Nvidia Shield TV.
Liczba klatek na sekundę pozostaje w granicach wersji GameCube. Dla przykładu, The Legend of Zelda: Wind Waker jest ograniczona do zaledwie 30 klatek na sekundę. Co więcej, występują pewne problemy z częstotliwością wyświetlania klatek, przez co gra może się lekko zacinać. Niemniej jednak, Nintendo dodało obsługę trybu wieloosobowego online, podczas gdy oryginalny GameCube był ograniczony do lokalnych trybów wieloosobowych.