Notebookcheck Logo

Switch 2: Gry na GameCube działają w wyższej rozdzielczości, ale emulator Nintendo nie jest doskonały

Nintendo oferuje bezprzewodowy kontroler GameCube dla Switch 2 (źródło obrazu: Nintendo)
Nintendo oferuje bezprzewodowy kontroler GameCube dla Switch 2 (źródło obrazu: Nintendo)
Switch 2 może grać w gry z GameCube'a, dlatego też Nintendo oferuje nawet bezprzewodowy kontroler GameCube do swojego najnowszego handhelda. Wideo analityczne od Digital Foundry zapewnia teraz pierwsze spojrzenie na to, jak dobrze działa emulator Nintendo.
Gaming Console

Wraz z oficjalną zapowiedzią bardzo oczekiwanego Switch 2, Nintendo potwierdziło również, że konsola może odtwarzać określoną liczbę gier GameCube, które są objęte subskrypcją Nintendo Switch Online + Expansion Pack, która kosztuje 49,99 USD rocznie. Nintendo potwierdziło już, że F-Zero GX, The Legend of Zelda: Wind Waker i Pokémon XD: Gale of Darkness znajdą się w tej ofercie.

Jednak te gry z GameCube będą dostępne tylko na Nintendo Switch 2, a nie na oryginalnym Switchu. Według nowej analizy przeprowadzonej przez Digital Foundry, nie ma ku temu żadnych technicznych powodów. Starszy układ Nvidia Tegra X1 byłaby absolutnie zdolna do emulowania gier z GameCube'a, a nawet Wii, co Nvidia zilustrowała porównywalnym chipsetem znajdującym się w Nvidia Shield TV. Shield TV może nawet przeskalować niektóre gry z GameCube'a do wyższej rozdzielczości i nadal uruchamiać je z prędkością prawie 60 klatek na sekundę.

Jak widać na poniższym filmie, Digital Foundry porównało kilka oryginalnych gier GameCube z ich emulowanymi wariantami Nintendo Switch 2. Nintendo Switch 2 renderuje tytuły z GameCube w rozdzielczości 1280 x 900 pikseli z antyaliasingiem. W porównaniu do rozdzielczości 480p z GameCube'a, gry wyglądają wyraźnie ostrzej, ale nie tak ostro jak 1920 x 1440 pikseli na Nvidia Shield TV.

Liczba klatek na sekundę pozostaje w granicach wersji GameCube. Dla przykładu, The Legend of Zelda: Wind Waker jest ograniczona do zaledwie 30 klatek na sekundę. Co więcej, występują pewne problemy z częstotliwością wyświetlania klatek, przez co gra może się lekko zacinać. Niemniej jednak, Nintendo dodało obsługę trybu wieloosobowego online, podczas gdy oryginalny GameCube był ograniczony do lokalnych trybów wieloosobowych.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 04 > Switch 2: Gry na GameCube działają w wyższej rozdzielczości, ale emulator Nintendo nie jest doskonały
Hannes Brecher, 2025-04-10 (Update: 2025-04-10)