System Supersega FPGA ma na celu sprzętową emulację pół tuzina systemów SEGA, w tym SEGA Saturn i SEGA Dreamcast
Wykorzystanie układów FPGA (Field Programmable Gate Array) do sprzętowej emulacji gier stało się w ostatnich latach coraz bardziej popularne. Zasadniczo deweloperzy skupili się na wykorzystaniu układów FPGA w systemach wydanych w latach 80. i 90. ubiegłego wieku, w tym w ogromnej bibliotece Game Boy firmy Nintendo. Prawdopodobnie scena gier FPGA została spopularyzowana przez firmę Analogue z jej kieszonkowym urządzeniem do gier Pocket (obecnie 389,99 USD na Amazon), które może odtwarzać systemy Atari Lynx, Game Gear i Neo Geo Pocket Color, a nie tylko tytuły z bibliotek Game Boy, Game Boy Color i Game Boy Advance.
Scena FPGA ma teraz inne opcje skoncentrowane na Game Boy od Funnyplaying, Sipeed, a nawet założyciela Oculus VR, których szczegóły omówiliśmy za pomocą każdego odpowiedniego hiperłącza. Mając to na uwadze, istnieje niewiele rozwiązań opartych na FPGA dla konsol domowych, poza systemami Duo, Mega Sg i Super Nt firmy Analogue, a także nadchodzącym "3D" dla gier Nintendo 64. Rzekomo w przygotowaniu jest jednak odpowiednik oparty na SEGA, od zespołu programistów pracujących pod zakazaną nazwą "SuperSega" lub "Supersega".
Odzwierciedlając nieco Analogue Pocket, Supersega została podobno zaprojektowana do sprzętowej emulacji wielu systemów. W szczególności deweloperzy stojący za projektem mają nadzieję stworzyć urządzenie, które może odtwarzać kartridże SC-3000, SG-1000, Master System i Mega Drive/Genesis. Co więcej, istnieje nawet napęd CD/DVD do odtwarzania gier Dreamcast i Saturn. Według doniesień, Supersega będzie opierać się na układzie FPGA Virtex Ultrascale+, który zostanie uzupełniony o czytnik kart SD oraz łączność Bluetooth i Wi-Fi. Ostatecznie, zalecamy podchodzić do tego projektu ze zdrową dozą sceptycyzmu, dopóki zespół Supersega nie opublikuje więcej szczegółów na temat swojego urządzenia.