Jeśli wcześnie Liczba graczy na Steamiemonster Hunter Wilds powinien przekroczyć cele sprzedażowe Capcom. Premiera o północy EST nie była idealna dla niektórych stref czasowych w USA i UE, ale gracze na całym świecie gromadzili się niezależnie od tego. Monster Hunter Wilds już teraz zajmuje 6. miejsce w rankingu jednoczesnych graczy Steam. Z 1,3 miliona łowców, RPG akcji niedawno przeskoczyło Dota 2 i Cyberpunk 2077.
Pomimo ogromnego wzrostu liczby graczy, serwery Capcom dobrze radzą sobie z obciążeniem. Stałe połączenie z siecią jest niezbędne do kooperacji, ale nie dotyczy to polowań dla jednego gracza. Jednak niektórzy gracze PS5 doświadczyli sporadycznych Komunikaty o błędach PlayStation Network
Dzięki stabilnym serwerom, seria otwartych testów beta otwartych testów beta okazała się korzystna. Z drugiej strony, wielu graczy nie doczekało się optymalizacji obiecanych przed premierą Monster Hunter Wilds. Rozległe tereny łowieckie tętniące życiem zbierają żniwo na komputerach PC. Gracze skarżyli się na niską liczbę klatek na sekundę na sprzęcie znacznie przewyższającym zalecane specyfikacje. Powszechnie uważa się, że często rozmyta oprawa wizualna gry nie powinna obciążać systemów w takim stopniu.
W rezultacie Monster Hunter Wilds ma mieszane oceny na Steam, a większość negatywnych recenzji koncentruje się na słabej wydajności. Skargi te nie powodują, że wielu użytkowników PC rezygnuje z gry. Mimo to, bez łatek redukujących zacinanie sięich cierpliwość może się zmniejszyć.
Brak okresu wczesnego dostępu dla osób niebędących twórcami spowodował, że więcej graczy zalogowało się jednocześnie. Perspektywa jeszcze większej liczby graczy na Steam jest prawdopodobna w miarę zbliżania się weekendu. Z dramatycznie mniejszą liczbą graczy niż podczas debiutu w 2018 roku, MMO Lost Ark jest kolejnym celem dla Monster Hunter Wilds. Counter-Strike 2 okaże się większym wyzwaniem, ale strzelanka nie jest dostępna na konsolach.