Notebookcheck Logo

Szef zespołu Tesla 4680 dąży do obniżenia cen akumulatorów Cybertruck i Modelu Y, zanim będzie za późno

Zestaw akumulatorów Cybertruck 4680 (zdjęcie: Munro Live/YT)
Zestaw akumulatorów Cybertruck 4680 (zdjęcie: Munro Live/YT)
Tesla ma nowego lidera zespołu ds. baterii 4680, którego zadaniem jest przynajmniej obniżenie cen ogniw poniżej cen dostawców takich jak Panasonic i LG. Nawet wtedy ogniwa Cybertruck i Model Y będą kosztować dwa razy więcej niż baterie CATL lub BYD.
E-Mobility

Tesla niedawno rozstała się z kadrą kierowniczą w różnych działach, takich jak polityka publiczna, układ napędowy i produkcja akumulatorów 4680.

Elon Musk mógł poczuć, że nie osiągają oni wystarczająco szybko ważnych dla producenta celów, a Tesla podobno umieściła teraz nowego szefa zespołu ds. rozwoju baterii 4680.

Bonne Eggleston będzie również odpowiedzialny za materiały akumulatorowe i natychmiast wyznaczył wzniosłe cele dla ogniw 4680, od których zależy tak wiele produktów Tesli.

Najwyraźniej Tesla będzie dążyć do tego, aby bateria, która trafi do Modelu Y i Cybertrucka, była tańsza w produkcji. W rzeczywistości pan Eggleston powiedział zespołowi, że Tesla musi obniżyć koszty produkcji ogniw 4680 poniżej kosztów Panasonic i LG do 2025 roku.

"Naszym celem" - powiedział główny inżynier Tesli Lars Moravy podczas rozmowy z inwestorem w pierwszym kwartale"jest pokonanie kosztów dostawców ogniw na bazie niklu do końca roku".

Mogłoby to zmniejszyć zależność Tesli od tych dostawców i pozostawić znaczne federalne dotacje podatkowe producentowi samochodów, w przeciwieństwie do teraz, kiedy musi dzielić się tymi kredytami na przykład z Panasonic.

Tesla nie jest jednak na drodze do osiągnięcia obiecanej 50% redukcji kosztów baterii 4680 w porównaniu z bardziej konwencjonalnymi bateriami, których używa. Pierwsze baterie 4680, które trafiły do Model Y pakiet strukturalny obniżyły koszty produkcji tylko o około 20% w łatwy sposób, po prostu wykorzystując większą konstrukcję ogniwa i strukturalne wykorzystanie w podwoziu.

Trudniejsza część, opanowanie powlekanych na sucho która sprawia, że ogniwa i urządzenia do ich produkcji są znacznie tańsze, mogła zostać osiągnięta tylko w przypadku Cybertrucka i to na ograniczoną skalę. Tesla nie tylko jest w stanie wyprodukować 4680 zestawów akumulatorów dla zaledwie około 60 000 Cybertrucków rocznie, ale także nie jest jeszcze w stanie masowo produkować powlekanych na sucho elektrod akumulatorowych.

Były dyrektor wykonawczy ds. układów napędowych i materiałów akumulatorowych Drew Baglino rzekomo był zwolennikiem metody powlekania na sucho. Chciał, aby Tesla stworzyła 4680 była tak rewolucyjna jak pierwotnie przewidywano, zamiast skalowania w sposób iteracyjny, jak chciał Elon Musk. Wspomniał nawet Sandy Munro podczas zwiedzania Cybertrucka, że bateria wewnątrz jest wykonana z elektrod pokrytych suchą powłoką.

Jednak na początku roku Tesla podobno wyznaczyła mniej ambitny cel dla zespołu 4680, po prostu aby jej baterie były konkurencyjne w porównaniu z bateriami dostawców ogniw niklowych, takich jak LG czy Panasonic.

Nowy lider zespołu 4680 Tesli zamierza teraz pracować nad zwiększeniem wydajności i zdolności produkcyjnych, a także obniżyć koszty baterii 4680 w każdy możliwy sposób, jednocześnie ostatecznie pozyskując katody również od innych dostawców. Może to być bardziej osiągalny cel niż masowa produkcja elektrod powlekanych na sucho i ma większe szanse na realizację do końca roku.

Tesla podobno uznała, że jeśli nie osiągnie tego celu, równie dobrze może zrezygnować z całego projektu baterii 4680 i po prostu pozyskiwać ogniwa od dostawców. Inżynierowie zespołu obawiają się jednak, że nawet gdyby Tesli udało się zrobić pakiety 4680 tańsze niż Panasonic czy LG, to i tak zniweczyłoby to pierwotną wizję drastycznej redukcji kosztów o 50%.

W porównaniu z innymi bateriami używanymi przez Teslę, pakiety 4680 nie mają wielu innych zalet pod względem bezpieczeństwa, długowieczności lub krzywej ładowaniawięc obniżenie ceny ich produkcji jest nadal najważniejsze dla rentowności całego projektu.

Tesla jest w wyścigu z czasem, ponieważ najwięksi na świecie producenci baterii do pojazdów elektrycznych CATL i BYD są obecnie w stanie produkować baterie, które kosztują zaledwie 0,6 USD / Wh. Ogniwa Cybertrucka będą podobno kosztować dwa razy więcej, nawet jeśli Tesla osiągnie swoje cele redukcji kosztów do końca roku, zgodnie z zadaniem Bonne Eggleston.

Może to wywrzeć presję konkurencyjną na ceny Cybertruck i Model Y oraz zmniejszyć znaczenie baterii 4680 jako przyszłej drogi do obniżenia kosztów pojazdów elektrycznych w Tesli.

Proszę kupić uniwersalną ładowarkę do pojazdów elektrycznych Tesla z podwójną wtyczką na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 05 > Szef zespołu Tesla 4680 dąży do obniżenia cen akumulatorów Cybertruck i Modelu Y, zanim będzie za późno
Daniel Zlatev, 2024-05-12 (Update: 2024-05-12)