Szybko ładowana bateria Modelu S jest wymieniana w ramach gwarancji po przejechaniu 416 000 mil, co świadczy o długowieczności Tesli
Ci, którzy stoją na progu zakupu pojazdu elektrycznego ze względu na postrzeganą żywotność baterii, zaczynają otrzymywać pierwsze rzeczywiste przykłady tego, jak trwałe są te pakiety.
Podczas gdy 430 000 mil Tesla Model S, który wciąż ma się dobrze po utracie niewielkiego zasięgu i przyspieszenia, został bardzo nagłośniony, najwyraźniej jest więcej członków klubu hipermilowego EV.
Jeden z nich pochodzi z Australii, ponownie z Tesli Model S, ale tym razem z nowszego roku 2018, co sprawia, że 416 000 mil (666 666 km), które bateria pokonała przed zapaleniem się komunikatu o błędzie, jest jeszcze bardziej imponujące.
Następnie Tesla wymieniła akumulator w ramach 8-letniej gwarancji na samochód, a Model S jest teraz dopiero w piątym serwisie, z pierwszą wymianą klocków hamulcowych wykonaną przy 278 000 mil, czyli około 460 000 kilometrów. Klocki hamulcowe nie wymagały nawet wymiany, wyjaśnia właściciel na poniższym filmie, ale ponieważ Model S był w warsztacie, aby wykonać serwis klimatyzacji, mechanicy Tesli stwierdzili, że równie dobrze mogą to zrobić.
Oprócz wytrzymałości baterii, potencjalni nabywcy pojazdów elektrycznych również martwią się o długowieczność, ale obecni właściciele często rejestrują tylko 10% degradacji w ciągu dekady.
To prawda, Tesla miała pewne problemy z konstrukcją układu chłodzenia akumulatora w pierwszych latach Modelu S do około 2015 roku. To i kilka innych wycofań przyniosło wiele wymian gwarancyjnych, wypaczając statystyki awaryjności ale od tego czasu akumulatory EV wykazały się niezwykłą wytrzymałością.
Jeszcze bardziej imponujący jest fakt, że Model S z przebiegiem 416 000 mil był regularnie doładowywany za pomocą szybkiej ładowarki, ponieważ właściciel pokonuje duże odległości każdego dnia, a nawet ten fakt nie wpłynął znacząco na cykl życia baterii.
Niektórzy z głównych producentów akumulatorów i pojazdów elektrycznych w Chinach są tak pewni nowych technologii chemicznych akumulatorów do samochodów elektrycznych, że naciskają na 15-letnie gwarancje na pojazdy elektryczne i 85% zachowanie pojemności stały się standardem.
Na przykład firma NIO, która korzysta z akumulatorów CATL, podobnie jak Tesla, jest zdania, że wprowadzenie wymogu 15-letnia gwarancja sprawi, że używane pojazdy elektryczne zamrożenie rynku. Argumentuje, że w ciągu najbliższych kilku lat 20 milionów pojazdów elektrycznych straci gwarancję, a obawy o żywotność baterii wpłyną na ich wartość przy odsprzedaży.
CATL i inni mają już baterie, które są dobre na milion mil na oryginalnym zestawie lub 50 lat użytkowania pojazdu. Tak więc 15-letnia gwarancja na akumulator EV nie brzmi aż tak daleko, biorąc pod uwagę to, co istniejące samochody, takie jak wspomniany Model S, są w stanie osiągnąć nawet przy szybszym ładowaniu.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
Źródło(a)
W pełni naładowany (YT) przez CleanTechnica