Szybsze ładowarki Tesla V4 z dłuższym kablem przybywają na czas dla Cybertrucka
Tesla instaluje swoje kolejne ładowarki V4 Supercharger w Europie od dłuższego czasu, a teraz szybsze stosy dotarły do Stanów Zjednoczonych, jak zauważono w East Point, GA, na parkingu Lowe's. Są one wyposażone w dłuższy kabel i są znamionowy dla prędkości ładowania do 350 kW.
W Europie wymogi finansowania publicznego wymagają, aby Superchargers Tesli mogły również obsługiwać pojazdy elektryczne innych marek i miały płatności kartą terminale płatnicze. W Stanach Zjednoczonych nie jest jednak jeszcze jasne, czy ładowarki V4 będą dostępne z innymi metodami płatności niż aplikacja Tesla.
Aby ułatwić ładowanie innych pojazdów elektrycznych, których porty mogą być umieszczone w różnych miejscach wokół pojazdu, Tesla opracowała nowy projekt i paradygmat rozmieszczenia V4 Supercharger. Ma wyższe stanowiska i kabel ładujący biegnący po zewnętrznej stronie stosu, co znacznie zwiększa jego długość i zapobiega konieczności zajmowania dwóch miejsc przez pojazdy inne niż Tesla w celu zbliżenia się i podłączenia. Nowe stanowiska są również zazwyczaj umieszczane na środku sekcji ładowania, co dodatkowo ułatwia ergonomię parkowania i podłączania pojazdu niezależnie od lokalizacji jego portu ładowania.
Podczas gdy ładowarki V4 Superchargers w Georgii zostały sfotografowane z daleka bez wtyczki lub szczegółów specyfikacji, ostatnie modernizacje V3 w Nevadzie zostały wyposażone w Złącza Magic Dock a także terminale do płatności kartą, podobnie jak w Europie. Rozwiązanie Magic Dock firmy Tesla ma dołączone złącze CCS, dzięki czemu inne marki pojazdów elektrycznych również mogą ładować. W Stanach Zjednoczonych federalne lub stanowe wymagania dotyczące finansowania publicznego infrastruktury pojazdów elektrycznych coraz częściej wymagają międzyplatformowej kompatybilnościmimo że większość innych producentów pojazdów elektrycznych przyjęła już złącze NACS Tesli.
Inną główną zaletą Superchargers V4 Tesli w porównaniu do jej poprzednika V3 jest szybkość ładowania. Ubiegając się o publiczne finansowanie budowy V4 w Wielkiej Brytanii, Tesla wyraźnie powiedział, że nowe stosy ładowania są w stanie osiągnąć moc wyjściową do 350 kW, podczas gdy stacje V3 osiągają maksymalnie 250 kW. Te szybkie prędkości ładowania nie są jednak aktywne w momencie premiery, ponieważ wymagają one wspierającej infrastruktury sieciowej, a także układów napędowych pojazdów elektrycznych, które mogą przyjmować szybkie ładowanie, których jest niewiele w USA.
Od dawna krążą plotki, że Cybertruck może być wyposażony w układ napędowy o napięciu wyższym niż typowy system ładowania Tesli 400 V, więc może to być jeden z niewielu pojazdów elektrycznych w USA, które będą w stanie wykorzystać prędkości Supercharger V4. Może to być jeden z powodów, dla których nowe stosy przybywają do USA właśnie wtedy, gdy Premiera Cybertrucka wydaje się nieuchronna. Tesla ogłosi wyniki za III kwartał w środę, 18 października, i może ujawnić więcej informacji na temat wdrożenia V4 Supercharger, a także terminu obiecanej dostawy Cybertrucka Dostawy Cybertruck wydarzenie.
Proszę kupić złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon
Źródło(a)
PatientTechnology869 (Reddit)