TCL wyprzedza Samsunga na rynku ultra-dużych telewizorów, a chińskie marki rosną w siłę
Chińscy producenci telewizorów robią postępy https://www.chosun.com/english/industry-en/2024/12/19/FJ3SZDVS7BDRLJJTTLS73OFETU/ na rynku ultra-dużych telewizorów, a TCL Technology wyprzedza Samsung Electronics, jeśli chodzi o telewizory o przekątnej 80 cali lub większej. Firma Omdia zajmująca się badaniami rynku twierdzi, że w trzecim kwartale 2024 r. TCL utrzymał 23-procentowy udział, podczas gdy udział Samsunga spadł z 26% do 19% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Ale nie tylko TCL zyskuje na popularności. Inna chińska marka, Hisense, szybko dogania Samsunga, z różnicą w udziale w rynku wynoszącą zaledwie około 1,65% - w porównaniu z 11-procentową luką rok temu. LG Electronics również zostało wypchnięte z trzeciego miejsca przez Hisense w zeszłym roku.
Chińskie firmy radzą sobie tak dobrze, ponieważ dominują w łańcuchu dostaw paneli LCD, co pozwala im utrzymywać niższe ceny bez obniżania jakości. Podczas listopadowego Black Friday stało się to znacznie wyraźniejsze: 98-calowy telewizor mini-LED firmy TCL kosztował około 2900 USD, a 100-calowy model Hisense kosztował około 1599 USD, podczas gdy podobny 98-calowy telewizor mini-LED firmy Samsung kosztował około 8997 USD, zgodnie z danymi DSCC.
Różnica technologiczna pomiędzy chińskimi i koreańskimi telewizorami LCD również znacznie się zmniejszyła. Chińskie marki poczyniły postępy w ultra-dużych 100-calowych telewizorach i dodają wysokiej klasy procesory oparte na sztucznej inteligencji do swoich modeli premium.
Jeśli chodzi o przychody, udział Samsunga w rynku ultra-dużych telewizorów spadł z 40 procent do 31 procent rok do roku w trzecim kwartale, podczas gdy udział TCL prawie się podwoił z 9 procent do 18 procent. Eksperci twierdzą, że dzieje się tak głównie dlatego, że chińscy producenci otrzymują dotacje państwowe i mają niższe koszty produkcji, co utrudnia koreańskim markom konkurowanie ceną.
Teraz koreańskie firmy szukają innych sposobów na zarabianie pieniędzy. Niektórzy eksperci uważają, że oprogramowanie i systemy operacyjne mogą być prawdziwą przyszłością, a nie tylko sprzęt. Ale chińskie marki również nie zwalniają tempa - szybko poprawiają swoje możliwości w zakresie oprogramowania, dając tradycyjnym liderom rynku jeszcze więcej powodów do zmartwień.
Źródło(a)
Chosun (w języku angielskim)