Tajemnicze usunięcie - Sega usuwa ponad 60 klasycznych gier ze Steam i innych sklepów
O godzinie 23:59 czasu pacyficznego 6 grudnia 2024 roku Sega rozpocznie usuwanie ponad 60 klasycznych gier z głównych platform, takich jak Steam, PlayStation Store, Xbox Store i Nintendo eShop. Lista dotkniętych tytułów obejmuje ulubione gry fanów, takie jak Sonic 3D Blast, Jet Set Radioi Crazy Taxi.
Dokładna liczba usuniętych tytułów jest trudna do określenia, ponieważ niektóre gry są oferowane w kolekcjach, które różnią się w zależności od platformy. Aby dowiedzieć się, które gry zostaną usunięte z poszczególnych sklepów, proszę zapoznać się z FAQ firmy Sega https://support.sega.com/hc/en-us/articles/29776767664145-SEGA-Classics-FAQ#h_01JBWBC4E7NJ9WH4TKAZXJK27Ngdzie oficjalnie ogłoszono usunięcie gier z listy. Dobrą wiadomością jest to, że każdy, kto już kupił te gry, będzie mógł je pobrać i grać w nie nawet po ich usunięciu.
Powody wciąż niejasne
Sega nie podała żadnych powodów usunięcia gier z listy. W wątku na Reddicie https://www.reddit.com/r/JRPG/comments/1glnyc3/sega_is_delisting_a_lot_of_classic_games_like/ na ten temat, wiele osób podejrzewa, że Sega mogła usunąć oryginalne tytuły, aby móc oferować remake'i. Chociaż japoński producent gier do tej pory zasłużył na pochwałę za uczciwe ceny, fani obawiają się, że przyszłe remastery lub kolekcje mogą mieć wyższe ceny lub być ograniczone do usług subskrypcyjnych.
Jedną z możliwych oznak planowanych remake'ów jest fakt, że remastery Sega Ages na Nintendo Switch(dostępne na Amazon za 274 USD) nie zostały dotknięte usunięciem z listy. Jeśli Sega rzeczywiście planuje nowe edycje, pozostaje pytanie, czy firma przywróci gry w formie pojedynczych wydań, czy też jako dużą kolekcję.
Ekspert branżowy Oli Welsh spekuluje na Polygon że kwestie jakości technicznej mogą być czynnikiem wpływającym na decyzję, ponieważ większość dotkniętych tytułów to starsze porty i emulacje.
Kolekcjonerzy mogą skorzystać
Kolekcjonerzy fizycznych gier mogą być beneficjentami planowanego usunięcia z listy. Gdy tylko gry nie będą już dostępne w formie cyfrowej, wartość fizycznych kopii na platformach sprzedażowych może wzrosnąć.