Tani konkurent Tesli Model 2 w wersji hot hatch przygotowywany przez VW pod mononimem ID.Golf
Volkswagen wrócił do deski kreślarskiej nad projektem swojego niedrogiego konceptu samochodu elektrycznego ID.2 przeznaczonego na rynek masowy, a pojazd o wartości poniżej 25.000 USD będzie podobno hot hatch'em stylizowanym na kultowego Golfa GTI. Zamiast gonić za swoim własnym ID.Life crossover conceptfirmie bardziej podobało się to, co jej filia Cupra zrobiła z UrbanRebel hatchback. Przypadkowo, VW planuje wypuścić elektrycznego Golfa w 2025 roku, podobnie jak UrbanRebel, a oba samochody mogą być nawet produkowane równolegle w tej samej fabryce.
Jakby podkreślić, że ID.2 będzie zelektryfikowany spadkobierca jego najbardziej udany model rynku masowego kiedykolwiek, VW jest mulling jak nazwać go Golf bezpośrednio, idąc tak daleko, jak ID.Golf GTI jako jedna z możliwych wersji schematu nazewnictwa. Elektryczny VW Golf będzie pierwszym wykonanym na nowej platformie Volkswagena MEB+ dla masowych pojazdów elektrycznych, które będą wyposażone w VW przystępne baterie pryzmatyczne LFP i 200kW szybkim ładowaniem. Początkowo będzie oferowany w jednosilnikowym wariancie FWD, ale później mogą zostać wprowadzone wersje AWD. Podczas gdy platforma MEB+ pozwala na uzyskanie zasięgu do 435 mil na jednym ładowaniu, elektryczny VW Golf najprawdopodobniej naśladowałby zasięg 275 mil UrbanRebel. Źródła twierdzą, że przy masie 1,7 tony będzie on dość lekki jak na EV, co zakłada dość pieszą pojemność baterii stąd waga.
ID.Golf byłby nieco krótszy niż obecny Golf ICE i większy niż Polo, ponieważ VW powiedział, że mają duże doświadczenie w tworzeniu pojemnych luków, które mogą być przeniesione do pierwszego elektrycznego Golfa, który miałby"rodzaj przestrzeni wewnętrznej modeli zazwyczaj o jeden segment wyżej."
"Mamy wielką tradycję i siłę produktu w tym segmencie. To nie jest zupełnie nowy początek, ale logiczna kontynuacja tego, w czym Volkswagen wyróżniał się w przeszłości, choć z napędem elektrycznym" - dodały źródła koncernu. Jeśli chodzi o wnętrze, VW będzie wprowadzenie pokrętła do rozszerzenia kontroli ekranu dotykowego zamiast suwaka, i sport całkowicie przeprojektowany konsoli centralnej.
Tesla prawdopodobnie ujawni specyfikacje i projekt koncepcyjny swojego własnego "mniejszego, tańszego" Modelu 2 podczas Dnia Inwestora zaplanowanego na 1 marca. Jej szef relacji inwestorskich powiedział, że tania Tesla jest w tej chwili priorytetem na okres 5 lat, który rozpoczął się w zeszłym roku, więc powinna trafić na rynek najpóźniej w 2026 roku. W tym czasie mnóstwo modeli, takich jak VW ID.Golf, może już być wokół, zapoczątkowując prawdziwą erę elektryfikacji rynku masowego z EV w zakresie cenowym poniżej 25 000 USD.