Tani test zasięgu Hertz Tesla Model 3 ujawnia skutki wieloletniego nadużywania wynajmu
Kiedy kilka miesięcy temu pojawiła się wiadomość, że Hertz rozładowywał prawie całą swoją flotę pojazdów Tesla Model 3 do wynajęciapojawiło się wiele pytań dotyczących rozsądku zakupu używanego Modelu 3 o dużym przebiegu. Teraz, dzięki Luke'owi Holtowi z Spinner EV na YouTubewiemy dokładnie, czego można oczekiwać od wypożyczonego przez Hertz Tesla Model 3.
Tesla Model 3, o którym mowa, to model 2022 Model 3 RWD z przebiegiem 57 000 mil (ok. 91 733 km) - wersja Modelu 3, która twierdzi, że zasięg EPA wynosi 272 mil (ok. 438 km), chociaż Edmunds przetestował zasięg na 262 mil (ok. 422 km). Holt przetestował Teslę Model 3 RWD w pętli, która składa się ze zdrowej mieszanki wolnych dróg, podmiejskich ulic i jazdy po mieście, co powinno zapewnić realistyczne spojrzenie na rzeczywiste osiągi Tesli.
Przed przystąpieniem do testu zasięgu, Tesla Model 3 firmy Spinner EV obliczyła swój zasięg na 257 mil (ok. 414 km) po pełnym naładowaniu, co oznaczałoby bardzo umiarkowaną degradację baterii o ~ 2%.
Po rozpoczęciu testu zasięg stale zaczyna spadać, ale sprawy stają się interesujące, gdy Holt zaczyna dostarczać aktualizacje, gdy bateria osiągnie 75%, 50% i 25% stanu naładowania. Natychmiast, przy pierwszej aktualizacji, staje się boleśnie jasne, że Model 3 przeszacował swój zasięg. Chociaż Tesla oblicza przewidywany zasięg 193 mil (ok. 311 km) (przewidując całkowity dystans podróży 250 mil (ok. 402 km) na jednym ładowaniu), ręczne obliczenia Holta oparte na zużyciu energii podczas pętli testowej przewidują, że Tesla osiągnie tylko 228 mil (ok. 367 km) na jednym ładowaniu.
- 57 mil (ok. 92 km) przejechanych przy 75%
- 111 mil (ok. 179 km) przejechanych na poziomie 50% z szacowaną pozostałą długością 128 mil (ok. 206 km)
- 169 mil (ok. 272 km) przejechanych przy 25%
- 185 mil (ok. 298 km) przejechanych w 18%
Kiedy Tesla Model 3 w końcu całkowicie się rozładowała - lub prawie w 1% - Holtowi udało się przejechać łącznie 238 mil (ok. 383 km). Oznacza to, że były samochód z wypożyczalni nie osiągnął fabrycznego zasięgu o 34 mile (ok. 55 km), czyli 12,5%. Ogólnie, Tesle są gorsze od szacunków zasięgu EPA o około 5-8%, więc przynajmniej część tej utraty zasięgu jest spowodowana degradacją baterii, chociaż ilość utraconego zasięgu jest strasznie podobna do 430 000 mil Tesla Model S, o którym informowaliśmy wcześniej.
Jak zauważa Holt, i na uznanie Tesli, chociaż Model 3 stracił pewien zasięg z powodu degradacji baterii, prawdopodobnie otrzymał większość swoich ładunków w Superchargers podczas swojego poprzedniego życia jako wypożyczalnia Hertz, co wskazuje, że Tesla wykonuje dość dobrą robotę, zapobiegając nadmiernemu zużyciu baterii podczas szybkiego ładowania.
Proszę kupić uchwyt samochodowy Peak Design z bezprzewodowym ładowaniem Qi2 na Amazon.