Tania półprzewodnikowa bateria sodowa o gęstości energii do 300 Wh/kg wejdzie do produkcji
Tani bateria sodowo-jonowa bateria, która nie wykorzystuje drogiego litu, ale ma wyższą gęstość energii niż baterie półprzewodnikowe, byłaby pożądanym osiągnięciem w dziedzinie mobilności elektrycznej.
Dokładnie taki jest cel produkcyjny firmy Huahui New Energy któremu udało się uzyskać gęstość energii 200 Wh/kg w akumulatorze sodowym z elektrolitem półprzewodnikowym.
Jest to wynik zbliżony do gęstości energetycznej obecnych akumulatorów LFP w samochodach elektrycznych, takich jak Tesla Model 3 RWD, a nie 145Wh/kg do 160Wh/kg w pierwszych samochodach pierwszych samochodów z tanimi akumulatorem sodowo-jonowym które zostały zaprezentowane w zeszłym roku.
Podczas gdy większość producentów akumulatorów półprzewodnikowych wykorzystuje tlenki lub droższe stałe elektrolity siarczkowe, przełom w dziedzinie akumulatorów sodowych został osiągnięty dzięki połączeniu kompozytów polimerowych. Pozwoliło to obniżyć koszt powstałego elektrolitu półprzewodnikowego bez poświęcania wydajności, a to samo osiągnięto w przypadku elektrod poprzez uzupełnienie sodu zamiast litu i pokrycie katody kombinacją materiałów organicznych i nieorganicznych:
Firma testuje dostępne na rynku materiały katodowe z tlenków warstwowych, błękitu pruskiego i polianionów. Spośród obecnych próbek w naszym laboratorium, cykl próbkowania materiałów polianionowych może już osiągnąć ponad 4000 cykli. Cykle utleniania warstwowego również mogą przekroczyć 1800 razy.
W rezultacie celem końcowym rozpoczęcia masowej produkcji, na którą firma otrzymała rundę finansowania, jest osiągnięcie gęstości energii 300 Wh/kg przy koszcie zaledwie 4 centów za watogodzinę.
Podczas gdy Toyota, ProLogium, Samsung i inni przygotowują się do komercjalizacji pojazdów z własnymi akumulatorami półprzewodnikowymi do 2027 r., a pierwszymi modelami będą premium samochody elektryczne w ograniczonych partiach. Dlatego tańsza półprzewodnikowa bateria sodowa może okazać się jeszcze ważniejszym osiągnięciem.
Wprowadziłoby to na rynek samochody elektryczne z baterią półprzewodnikową, która jest porównywalna cenowo z obecnym pakietem LFP w Modelu 3, ale bezpieczniejsza do szybkiego ładowania i o wyższej gęstości energii. Firma planuje wprowadzić swoją półprzewodnikową baterię sodową do systemów magazynowania w ciągu 3 lat, a do pojazdów elektrycznych w ciągu 5 lat, jednocześnie pracując nad półprzewodnikową baterią litową, aby mogła również pokryć rynek pojazdów elektrycznych klasy premium.
Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon