Tańsza bateria Cybertruck 4680 na kartach, ponieważ LG zamierza osiągnąć to, co obiecała Tesla w Dniu Baterii
Tesla jest obecnie w stanie produkować nieco ponad 3,000 Cybertrucków miesięcznie, dzięki swoim bateria 4680 jest jednym z wąskich gardeł.
Producent pojazdów elektrycznych poinformował niedawno posiadaczy rezerwacji, że opóźni tańszą wersję elektrycznego pickupa. Nowy harmonogram "pod koniec 2024 r." Przesuwa słupki bramki z "przyszłego kwartału" Elona Muska na wydanie Cybertrucka spoza serii Foundation, który dokuczał podczas dorocznego zgromadzenia akcjonariuszy.
Tam dyrektor generalny Tesli powiedział również, że zespół Cybertruck dąży do obniżenia kosztów produkcji o 20%, ale ogniwa 4680, które produkuje w Teksasie, nadal kosztują więcej niż to, za co mogą je wyprodukować dostawcy Tesli.
Proszę wejść na stronę potencjalnego dostawcy baterii 4680 LGktórego dyrektor generalny twierdzi teraz, że będzie w stanie produkować ogniwa znacznie taniej, mniej więcej tyle, ile Tesla obiecała podczas Battery Day w 2020 roku.
Elon powiedział, że Tesla stara się teraz osiągnąć parytet kosztów baterii 4680 z dostawcami do końca roku. Niemożność szybszego osiągnięcia tego celu jest jednym z powodów, dla których producent samochodów rozstał się z szefem baterii Drew Baglino i kierownikiem zakładu produkcyjnego 4680 podczas wiosennej rundy zwolnień zwolnień.
Największą przeszkodą w obniżeniu kosztów akumulatora 4680, który trafia do Cybertrucka, jest tak zwana sucha powłoka elektrody, dokładnie to, co LG twierdzi, że opanuje do 2028 roku.
Podczas gdy poprzedni szef baterii Tesli potwierdził dla Sandy'ego Munro, że ogniwa baterii Cybertruck 4680 są wykonane metodą metodą suchąfirma oczywiście nie jest jeszcze w stanie zwiększyć produkcji na tyle, aby osiągnąć wystarczające korzyści skali.
Z drugiej strony, LG jest tak pewne, że złamało kod suchego powlekania elektrod, że rozpocznie produkcję pilotażową jeszcze w tym roku i przygotowuje się do masowej komercjalizacji technologii w 2027 r. "Wśród konkurentów w dziedzinie baterii, LG jest na szczycie", poinformował szef LG Energy Solutions i dodał, że dzieje się tak, ponieważ firma rozpoczęła badania nad technologią suchego powlekania 10 lat temu.
Rozwiązanie LG może być stosowane zarówno na anodzie, jak i katodzie, i zaowocuje 30% niższymi kosztami baterii 4680, powiedział, podczas gdy zakłady produkcyjne i wydatki na energię można zmniejszyć o połowę.
Tesla niedawno pozwała jednego ze swoich dostawców, którego oskarżyła o kradzież tajemnice handlowe dotyczące metody produkcji na sucho. Tesla z kolei uzyskała do nich dostęp poprzez przejęcie Maxwell Technologies, ale metoda Maxwella jest najwyraźniej bardzo trudna do skalowania.
Jak dotąd Tesla osiągnęła jedynie dość skromną redukcję kosztów baterii 4680, wynikającą po prostu z większego rozmiaru baterii, podczas gdy jej ogniwa 4680 oferują średnią gęstość energii i powolną krzywą ładowania.
Aby uzyskać pozostałe 30% potrzebne do osiągnięcia celów Battery Day, Tesla będzie musiała albo dokonać przełomu w produkcji, albo polegać na firmach takich jak LG i Panasonic które dostarczą jej tańsze baterie 4680, wraz z odpowiednią utratą ulg podatkowych, które teraz trafią do dostawców.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon