Tańsze elementy z włókna węglowego?
Chodzi o nowy wariant włókna węglowego z tzw. matrycą termoplastyczną. W badaniach nad doprowadzeniem do jego masowej i taniej produkcji biorą udział m.in. Audi, BASF, BMW, Uniwersytet w Augsburgu i Uniwersytet Techniczny w Monachium.
Do tej pory produkowanie elementów z włókna szklanego było czasochłonne, kłopotliwe i kosztowne. Z pomocą nowego materiału udało się ograniczyć czas wytworzenia pojedynczego elementu oraz zapewniono możliwość uzyskiwania niedostępnych dotąd kształtów produktów końcowych. Jednym z efektów jest też prostszy i tańszy recykling, bo termoplastik po podgrzaniu łatwo oddzielić od reszty wyrobu.
Opracowano także wirtualną fabrykę. Symuluje się tam produkcję potrzebnych części i uzyskuje odpowiedź, ile czasu i innych zasobów potrzeba na ich wytworzenie.
Źródło: M·A·I Carbon