Tańszy BYD Seal facelift ląduje, aby wziąć na siebie konkurencję Model 3 refresh, że Tesla zaprzecza
Podczas gdy Tesla przygotowuje się do odsłonięcia swojego 2023 Model 3 refresh który przetestuje granice swoich voodoo kosztów produkcji, jej główny konkurent BYD już zapowiedział nową, tańszą wersję nemezis Modelu 3, sedana Seal.
Nowy BYD Seal jest wyceniony od zaledwie 27 380 USD za wersję RWD z zasięgiem 550 kilometrów (342 mil), 10% taniej niż jego poprzednik i whopping 18% taniej niż Model 3 Tesli w Chinach, który oferuje krótszy zasięg na jednym ładowaniu. Oto wszystkie nowe wersje 2023 BYD Seal Champion Edition i ich ceny:
- 550km (342 mile) Elite edition za ¥189,800 (~27,380$ )
- 550km Prestige edition za ¥202,800 (~$29,000)
- 700 km edycja Prestige za ¥222,800 (~$32,000)
- 700km (435 mil) Performance edition za ¥239,800 (~34,585$)
- 650 km AWD Performance edition za ¥279,800 (~40,355 USD)
Jeśli potrzebujesz wersji RWD z dłuższym zasięgiem i większą mocą, 700 km (435 mil) Performance Edition kosztuje 34 585 USD z silnikiem o mocy 230 kW i 360 Nm szczytowego momentu obrotowego. Najdroższy, AWD BYD Seal kosztuje teraz nieco ponad 40 355 USD i potrafi przyspieszyć od 0-62 MPH przez zaledwie 3,8 sekundy.
Ten ma w standardzie opcjonalny, światłoczuły panoramiczny szyberdach, a także cichobieżne opony iTAC Pirelli na 19-calowych pięcioramiennych kołach z podwójnymi widelcami. Zamszowe wnętrze jest również w standardzie, podczas gdy modernizacja wnętrza dla pozostałych wersji Champion Edition obejmuje skórzane fotele i kierownicę plus regulowany uchwyt na kubki w podłokietniku.
Dwa modele bazowe o zasięgu 342 mil mają baterię ostrzy 61,4 kWh, natomiast te, które pokonują 435 mil lub są AWD, przychodzą z bateriami 82,5 kWh. To na specyficznym dla Chin cyklu CLTC, oczywiście, który anegdotyczne dowody pokazują jest mniej więcej o jedną trzecią bardziej hojny niż szacunki zasięgu EPA.
W międzyczasie Tesla China została zmuszona do zdementowania plotek, że będzie robić Model 3 refresh dubbed Project Highlandtam. Nie jest jasne, czy oznaczało to debunk spekulacji, że produkcja rozpocznie się 1 czerwca, lub że Model 3 facelift będzie montowany w Chinach całkowicie.
9 maja pojawiły się informacje, że zastępczy Model 3 Tesli będzie masowo produkowany w Szanghaju 1 czerwca, wyciekło też kilka zdjęć nowego Modelu 3. Jednak Tesla China zaprzeczyła dziś autentyczności tych wiadomości pierwszemu reporterowi finansowemu.
Rzekomy redesign Modelu 3 wyciekł już m.in kilka razy, ale tutaj Tesla odnosi się do niektórych nowych zdjęć, które twierdzą, że są z 2023 faceliftingu. Te najprawdopodobniej będą robić rundy dość szybko, aby zilustrować, co BYD Seal Champion Edition facelift może być przeciwko później w tym roku, gdy Tesla wyda Model 3 odświeżenie.